70 pertsona inguruko talde batek 10 minutuko lanuzteak egin ditu bart Bartzelonako metroaren 4. linean eta 2. linean, bi konboiren barruan ekintza bandalikoak egin ostean. Horiek ere kanpotik margotu dituzte, Transportes Metropolitanos de Barcelona (TMB) erakundeak jakitera eman duenez.
Konpainiak salaketa bat jarriko du gertaera horiengatik, eta adierazi du metroko segurtasun-zaindarien esku-hartzeak taldeko kide bat identifikatzea ahalbidetu duela.
Erasoa Jaume I.aren geltokian hasi da, goizaldeko ordu bata baino minutu batzuk lehenago. Hirurogeita hamar bat pertsona sartu dira, horietako batzuk txartelak baliozkotzen. Beste batzuek balidazio-linea gainditu dute, eta L4ko tren batean sartu dira Passeig de Gràciara. Bertan, "trenaren barrualdea bandalizatu dute".
Passeig de Gràciara iritsitakoan, trenbidetik trenaren kanpoaldea margotu dute, eta L4a gelditu behar izan dute. Zerbitzu partziala eman du hamar bat minutuz, gutxi gorabehera, Barceloneta eta Verdaguer artean.
Ondoren, taldea L2ra sartu da, baita Passeig de Gràcian ere, eta bigarren tren bat bandalizatu dute. Era berean, linearen zerbitzu partzial bat egin behar izan dute, eta hamar minutu geratu dira funtzionatu gabe Universitat eta Sagrada Família artean.
Gainera, bidaiari batekin istilu bat izan da Passeig de Gràcian, pertsona horiei beren jokabidea aurpegiratu ondoren, baina ez diote erasorik egin.
TMBk deitoratu egin ditu "zerbitzuaren bi geldialdiek gure erabiltzaileei eragin dizkieten eragozpenak".
Intzidentziak "ebaluatzen ari den kostu ekonomikoa" ekarriko du, "eragindako kalteak garbitu eta konpontzeko".
Laia Bonet TMBko presidenteak erasoa gaitzetsi du, "herritarrei aurreiritzia ematen dielako zerbitzuari dagokionez, baina baita diru publikoaren kostu ekonomiko onartezina ere".
TMBk iragarri duenez, "neurri berriak martxan jartzen ari da eraso horiek eta horien ondorioak ahalik eta gehien murrizteko".
Era berean, eskerrak eman dizkie metroko segurtasun-zaintzaileei eta inplikatutako langile guztiei, gaur gaueko erasoaren aurrean esku hartzeagatik eta lan egiteagatik.
Konpainiak gogorarazi duenez, trenbideen bandalismoa "antolatutako delitu-jarduera da, eta, azkenean, kalte handia eragiten die langileei, gastu ekonomiko handia eragiten du, eta erabiltzaile berberengan eragiten du; izan ere, beharrezkoa da funtsezko zerbitzu bat ematea geldiaraztea".