Estibaliz Urresolaren "20.000 especies de abejas"-ek Malagako Zinemaldiko Biznagen jasmin-usainaz gozatu ahal izan dute larunbat honetan, Espainiako film onenaren sariarekin. Zuzendariak Ekairen familiari eman dio saria, bere buruaz beste egin zuen eta istorioa inspiratu zuen haur trans horri.

Sari-banaketan, Arabako zinemagileak Urrezko Biznaga hau eskertu dio larunbat honetan Zinemaldiko epaimahaiari, bere filmak aipatzen duen gaia "ikusarazteko" duen borondateagatik, "infantziak trans, aniztasuna oro har eta guztiok munduan gure lekua aurkitu eta libreki adierazteko dugun beharragatik".

Gainera, hunkituta, taldeko kide batek, Patricia López Arnaizek, aktorerik onenaren sariak, malkoen artean esan du "bihotzetik kontatutako proiektu batean parte hartzea zoragarria izan dela", "ezberdin denera maitasun handiagoz hurbiltzeko".

Beste Urrezko Biznaga, kasu honetan Iberoamerikako film onenarena, Panama eta Txileren "Las hijas" koprodukziorako izan da. Kattia G. Zúñiga zuzendariak esan du, proiektu hau sortu eta bederatzi urtera, jaialdi horretan egotea "sari bat" zela, eta orain "aintzatespen zoragarri hori" gehitu zaio.

Saioaren zuzendari onena Matias Bize txiletarra izan da "El castigo" filmagatik, eta "antzezle-zerrenda distiratsu bat eta talde tekniko bat" filmatu nahi izan ditu. Talde hori baso batean gorpu bakar gisa mugitu zen, 80 minutuko plano bat filmatuz.

La actriz Patricia López Arnaiz recibe la Biznaga de Plata a la mejor interpretación de reparto femenina por "20.000 especies de abejas". EFE

Vigoko María Vázquez emakumeak, Álvaro Gagoren "Matria" filmarengatik aktore onenak, eskerrak eman dizkio epaimahaiari bere pertsonaiaren alde "apustu egin" duelako, "Ramona hau emakume langile, oker, inperfektu eta galegoa da", eta esan du "harrokeria bat izan dela "ahotsa, gorputza eta arima ematea beren biziraupena duintzeko borrokan ari diren Ramona ikusezinei".

Aktore onenaren saria jasotzean Upon entry filmarengatik ("La llegy"), Alberto Amman argentinarrak oroitzapen bat izan du beste protagonistarentzat, Bruna Cusí-rentzat. Harekin batera, AEBn sartzen saiatzean, "apurtu eta pribatutasuna bortxatzen zaion bikote bat" interpretatzen dute.

Terapia-saria eta Seresesky

Epaimahaiak Gerardo Herreroren "Bajo terapia" filmeko aktoreei eman die sari berezia. Epaimahaiak "ongi ikusi" duela esan du, "filmaren funtsezko merezimendua aktoreena dela".

Marina Seresesky zuzendari argentinarra bi aldiz igo da eszenatokira, "Hasi da dantzaldia" filmeko ikus-entzuleen saria jasotzeko, eta Jorge Marraleri aktore onenaren saria jasotzeko.

Seresesky "oso urduri eta itxaropentsu" izan zen Zinemaldi honetan, publikoarekin egin zuen lehen filmean, eta orain "Espainiako gainerako jendeari Malagako jendeari kasu egiteko" eskatu dio.

"Els encantats" ("Los encantados") saria jaso du gidoi hoberenak. Elena Trapé zuzendariak idatzi du, Miguel Ibáñezekin batera. Miguel Ibáñezek esan duenez, "gidoilari lana batzuetan oso frustragarria da, eta sari hori oasi gisa sentitzen da".

Kritikaren saria Argentinako eta Uruguaiko Pablo Solarzen "Esné con un sueño" koprodukzioan jaso da, eta haren produktoreak, Agustina Chiarino uruguaitarrak, gogoratu du filmaren historia, "oso fresko eta librea", Lucas Ferrok idatzi zuela, 12 urteko haurrak.

Pablo Arrasatek musika onenaren saria jaso du Rebelión filmagatik, eta eskerrak eman dizkio Kolonbiako saltsaren erregeari, Joe Arroyori. Haren bizitza filmak "hainbeste ate irekitzeagatik eta musika-jenio horregatik" erakusten du.

Muntaiarik onenaren saria jaso du Haroldo Borges-en "Saudade fez morada aqui dentro" film brasildarrak. Haren esanetan, "bere herrialdea une gogor batetik atera da, zinegileentzat batez ere, gobernu faxista batekin, eta horrek erakutsi du artistak herriaren etsai direla".

Palmares ofiziala argazki onenaren Zilarrezko Biznagarekin osatzen da, "Zapatos rojos" film mexikarrarentzat. Carlos Eichelmann Kaiser zuzendariak eskerrak eman dizkio Malagari "hain film ahula aukeratu duelako hain garrantzitsua den jaialdi batean".

Sarituen familia-argazki tradizionalarekin amaitu da gala. Inoiz ez bezalako edukiz betetako jaialdi bat amaitutzat emateko balio izan du, eta, ondorioz, kazetariek "leku guztietan egon behar izan dute aldi berean", larunbat honetan Juan Antonio Vigar zuzendariak arrakasta handia izan duen bezala.

Hamar egun horietan, Atlantikoaren bi ertzetako zinea berriro eman da Malagan, eta egutegian zehaztutako data batekin amaitu dira: 2024ko martxoaren 1ean, Zinema jaialdiaren hogeita zazpigarren ediziorako alfonbra gorria zabalduko da berriro.