Eusko Jaurlaritzak egindako Euskadiko ikasleen azken ebaluazio diagnostikoaren emaitzek "hobekuntza" erakusten dute aurreko azterlanarekin alderatuta, Begoña Pedrosa Hezkuntza sailburuak iragarri duenezAzterketa horretako behin betiko datuak aurkezteko zain, "zuhurtzia" eskatu du, lanean jarraitu behar delako, "askoz gehiago hobetu behar delako".

Pedrosak, Europa Pressek Radio Euskadin egindako elkarrizketa batean, ikasturte berri honetarako berrikuntza nagusiak eta euskal hezkuntza sistemak dituen erronkak errepasatu ditu.

Sailburuak jakinarazi duenez, datorren astean lantalde bat jarriko da abian, irakaskuntzaren "ekitatea eta kalitatea" hobetzeko aukera aztertzeko. Lantalde horretan, besteak beste, eskola-segregazioa eta premia bereziak dituzten ikasleen arreta aztertuko dira.

Pedrosak 'Segregazioaren aurkako ituna' izenekoan kokatu du topaketa, eta azaldu du helburua hezkuntza sistema aldaketa sozialetarako prestatzeko oinarriak ezartzea dela, besteak beste, beste herrialde batzuetatik etorritako ikasleen etorrerarako.

Kanpotik etorritako ikasleak sartzeak, nabarmendu duenez, jaitsiera demografikoak eragindako ikasle galera "moteltzen" lagundu du. Horren ondorioz, ikasturte berri honetan 14.000 ikasle gutxiago matrikulatu dira euskal ikastetxeetan.

Pedrosak gogorarazi du 2020-2021 ikasturtean beste herrialde batzuetatik etorritako 2.500 haur sartu zirela ikasgeletan, eta iaz, berriz, ia 8.000 ikasle.

Epeak

Sailburuak adierazi du sistema errealitate berri horretara egokitzeko lana hezkuntza-eragileekin, "ospe handiko" pertsonekin eta hirugarren sektoreko ordezkariekin batera egingo dela, eta datorren asteko bileran berrogeita hamar parte-hartzaile inguru egongo direla. Helburua da maiatzean arlo horretan hartu beharreko neurriei buruzko "lehen hausnarketa" egin ahal izatea.

Bestalde, sailburuak gogorarazi du iaz hezkuntza-emaitzak hobetzeko estrategia bat jarri zela abian Euskadin. "Oso modu esplizituan esan genuen emaitzak hobetu behar direla", adierazi du Pedrosak, eta iragarri du datorren udazkenean aurkeztuko dela 2025eko ebaluazio diagnostikoaren "azken argazkia".

Ebaluazio horretan etapa erdiko ikasle guztiak sartzen dira, bai Lehen Hezkuntzan, bai Bigarren Hezkuntzan, eta datorren udazkenean aurkeztuko da. Ebaluazio horrek "hobekuntza" erakutsiko du emaitzetan, sailburuak adierazi duenez. Hala ere, "zuhurtasuna" eta lanean jarraitzeko beharra eskatu du, "askoz gehiago hobetu behar delako".

Sailburuak zehaztu duenez, oraindik ez dituzte azterlanaren datu guztiak aztertu, eta dagoeneko prozesatuta dauden alderdiek erakusten duten bilakaera positiboa hezkuntzaren kalitatea hobetzeko "neurriak hartu" izanari egotzi dio.

"Ez dago gatazkarik" haurreskoletan

Haurreskolak haur eskolen partzuergoaren egoerari dagokionez, ukatu egin du arlo horretan "gatazkarik" dagoenik. Izan ere, joan den asteazkenean, saila sare horretako 300 hezitzaile ingururekin bildu zela jakinarazi du. Bilera horretan, ikasturterako kudeaketa plana aurkeztu zen, eta topaketa hori "oso ondo" joan zela gaineratu du.

Pedrosak gaineratu du partzuergo honen prozedura administratiboa "amaitzear" dagoela eta ez duela eraginik izango sindikatuekin adostutako langileen egonkortze konpromisoetan. Sailburuak, gainera, azpimarratu du garrantzitsua dela haurreskoletako eskolatzea %34 handitu izana 2021etik.

Bestalde, ikastetxeen integrazio- edo bat-egite-prozesuei dagokienez, helburua neurri hori hartzen den ikastetxeetan "askoz sendoagoa den hezkuntza-proiektu bat sortzea" dela adierazi du.