Steilas, ELA eta CCOO sindikatuek greba-egun baterako deia egin diete unibertsitatez kanpoko eta hezkuntza bereziko irakasleei eta sukaldeko eta garbiketako langileei, irakaskuntza publikoko langileen lan-baldintzak salatzeko. Urriaren 25ean eta abenduaren 19an Euskal Autonomia Erkidegoko sektore publiko osorako deituta zeuden bi greba-egunei gehitu zaie.

Prentsaurrekoan, Steilasek, ELAk eta CCOOk adierazi dute beren helburua hezkuntzako langileen lan-baldintzak hobetzea dela, beren ustez "zerbitzu publikoak indartzeko eta Euskal Eskola Publikoaren alde borrokatzeko modurik eraginkorrena" baita.

Haien aldarrikapenen artean, "lan-karga arintzeko" eta "ordutegiak kudeatzeko ordu gehiago" islatzeko neurri zehatzak behar direla nabarmendu dute, azken urteotan burokratizazioa izugarri handitu baita".

Halaber, beharrezkotzat jo dute "egungo ikasleen errealitateari erantzuteko baliabide osagarriak jartzea". Gainera, ohartarazi dute administrazioak langileei eta ikastetxeei laguntzeko dituen arreta-zerbitzuek "ez dutela funtzionatzen".

Hezkuntzak "langileak erabat utzi" dituela salatu dute

Hezkuntza Saila "bunkerizatu egin dela, eta langileak eta ikastetxeak erabat utzi direla" salatu ondoren, sindikatuek esan dute "galdu den erosteko ahalmena berreskuratzeko unea iritsi dela, %20ko metaketa lortu baitu".

Erreklamatu dutenez, garaia da, halaber, "plantillak gaztetzeko, bai erretiroari aurrea hartuz, bai adinaren araberako lanaldi-murrizketak benetakoak eta langile guztientzat, ordezkoak barne".

Halaber, esan dute "premiazkoa dela lanpostuak egonkortzea eta plantillak egituratzea, hori baita lanpostuak ez suntsitzeko bide bakarra", eta aldi baterako kontratuak %8ra murriztea eskatu dute.

Sindikatuek ziurtatu dute langileen egonkortasunak "ikastetxeari mesede egiten diola eta hezkuntza-kalitatean eragin zuzena duela", eta, horregatik, LEP eredua eguneratzeko eskatu dute, eta "deialdiak eta finkatzeko prozesu espezifikoak adosteko" sindikatuekin.

Gainera, sindikatuek hezkuntza-politikak abian jartzeko eskatu dute, "hezkuntza-sistema osoa euskalduntzeko, euskararen etorkizuna ez baita ikastetxeko hizkuntza-proiektuen esku bakarrik utzi behar". Beharrezkotzat jotzen dute, halaber, "hezkuntzako langile guztiak euskalduntzeko plangintza egitea".

Azkenik, "hezkidetza-proiektu errealak eskatu dituzte, bizikidetzan eta berdintasunean eragiteko behar diren ordu-kredituez hornituak", eta, horretarako, "adituak eta egonkortuak izan behar dute ikastetxe guztietan, gure euskal eskola publikoa matxismoari aurre egiteko aparteko tresna baita".

Steilas, ELA eta CCOOren helburua hobekuntza horiek guztiak sektoreko hitzarmen berrietan negoziatzea eta biltzea da, "benetako negoziazio baten ondorioz".

ALDE BAKARREKO ERABAKIAK

Azken hamarkadan salatu dutenez, hezkuntzako langileen lan baldintzak "okerrera egin dute, Hezkuntza Departamentuaren alde bakarreko erabakiak inposatzen ziren bitartean".

Sindikatuek aldarrikatzen dute Euskadirako Hezkuntzaren Lege proiektuaren testuinguruan lan-baldintzei dagokienez argitaratu diren akordioak "ez direla nahikoak, ez dutela zehaztasunik eta ez dutela edukiei erantzuten".

Steilasek, ELAk eta CCOOk Hezkuntza Sailari eskatu diote bertan behera uzteko "pribatizatzen eta prekarizatzen duen hezkuntza-politika hori, bere erabakiek okerrera egiten baitute eguneroko lanean eta langileen bizi-baldintzetan".

"Euskal alderdi guztiek langileen lan-baldintzak hemen erabaki ahal izateko, beharrezkoa da Madrilgo aurrekontu-mugak ez onartzea", adierazi dute, "horrela bakarrik adostu ahal izango dira Euskal Autonomia Erkidegoan langileen erosteko ahalmena berreskuratzeko, enplegua sortu eta egonkortzeko eta lan-baldintzak hobetzeko aukera emango duten aurrekontuak".

Horregatik guztiagatik, Steilasek, ELAk eta CCOOk grebarako dei egin diete unibertsitatez kanpoko irakasleei, hezkuntza bereziko langileei eta sukaldeko eta garbiketako langileei, beren aldarrikapenen "benetako negoziazioa" egiteko. Hala ez bada, egindako mobilizazio- eta greba-dinamikak baloratu eta "hurrengo mobilizazio-dinamika" definituko dute.