Lurraldebusek Mugi sistemaren barruan jarraituko du. Gipuzkoako Garraioaren Lurralde Agintaritzako (GGLA) presidente Azahara Dominguezek eta Gipuzkoako diputatu nagusi Eider Mendozak sinatu dute lurraldeko hiriarteko autobus zerbitzuak GGLAren barruan jarraituko duen hitzarmenaren luzapena. Horrela, erabiltzaileek sareak eskaintzen dituen abantaila guztiez gozatzen jarraituko dute.

Mendozak gogorarazi du foru erakundeak "konpromiso sendoa" duela lurralde osoan garraio publiko eraginkorra bermatzeko, "zerbitzu berriak garatzeaz eta garraio sistemen elkarreragingarritasuna handitzeaz gain".

"Mugi sistema ahalegin hori gauzatzeko tresna nagusietako bat da, eta, beraz, Garraioaren Lurralde Agintaritzarekin dugun hitzarmena berrituz, mugikortasun iraunkorraren eta garraio publikoaren arloan lurralde gisa dugun eredua finkatzen dugu ", adierazi du diputatu nagusiak.

Bere ustez, eredu hori "erakundeen arteko lankidetzan eta zerbitzuen osagarritasunean" oinarritzen da, betiere "herritarren eguneroko bizitza errazteko" eta garraio publikoa "etengabe hobetzeko" helburuarekin.

"Mugikortasunaren jasangarritasunean eta garraio publikoaren etengabeko hobekuntzan urrats berriak emateko anbizioa eta erabakia dugu, berrikuntzatik abiatuta. Gipuzkoarren ongizatean eta mugikortasun iraunkorrean aurrera egiteko apustu horretan mugarri berri bat jartzen dugu", azaldu du.

Bestalde, Azahara Domínguezek zehaztu duenez, hitzarmen hau Gipuzkoako Lurralde Historikoan Tarifak Integratzeko Sistema ezartzeko 2012an sinatutako lankidetza-protokolo orokorraren barruan kokatzen da. Protokolo horrek "GGLAren, udalen eta garraio-operadoreen arteko hitzarmen-sare bat sorrarazi zuen, Gipuzkoan mugikortasun-sistema publikoa hobetzeko ahaleginak koordinatzeko".

Eider Mendoza y Azahara Domínguez firman la prórroga de cuatro años. Mugi

Lau urte

"Luzapenak, lau urtera arteko beste epe baterako legez aurreikusiak, Lurraldebusen tarifak integratzeko sistemaren jarraipena bermatzen du, eta aukera ematen die erabiltzaileei txartel bakarra, zonifikazio komuna, garraioa gehien erabiltzen dutenentzako deskontu progresiboak, kolektiboaren araberako hobariak eta doako transbordoak izateko, Mugi Sistemaren beste abantaila askoren artean", adierazi du.

Gipuzkoa garraio publikoaren erabilerari dagokionez "une historikoan" dagoela nabarmendu ondoren, Mugikortasuneko foru diputatua ere bada, eta haren erabilera sustatzen jarraitzearen alde egin du, "Mugi bezalako sistema aitzindari eta erreferente bat indartuz eta zabalduz, 2024an 75 milioi bidaiatik gora izan baitzituen, eta erabileragatiko hobariak, kolektibo bereziei deskontuak, doako transbordoak eta 12 urtetik beherakoentzako doakotasuna eskaintzen baititu".