Herritarren %60k uste dute Gobernuak apirilaren 28ko itzalaldi elektrikoan emandako informazioa ez zela nahikoa izan, Ikerketa Soziologikoen Zentroak (CIS) larunbat honetan argitaratutako 'Flash inkesta, itzalaldi elektrikoari buruzkoa' izenekoaren arabera.
Apirilaren 29tik 30era bitartean egin zen azterlana, Estatu osoan egindako 1.752 elkarrizketatik abiatuta. Horren arabera, inkestatuen %59,6k uste du informazio ofiziala ez zela nahikoa izan; %28,4k uste du nahikoa izan zela, eta %8,2k ezin du informazio hori baloratu.
Itzalaldiaren inpaktu pertsonala
Itzalaldiaren eragin pertsonala esanguratsua izan zen: %24,3k esan du eragin "handia" izan duela, eta %28,1ek "nahikoa"; %33,4k eragin txikia izan du, eta %12,8k adierazi du ez ziola eragin.
Eten elektrikoan izandako emozioei dagokienez, inkestatuen %21,5ek aitortu dute beldurra sentitu dutela uneren batean, eta %78k, berriz, ez dute sentitu.
Itzalaldia gertatu zen lekuari lotuta, 12:33an, herritarren %45,6k adierazi du etxean zegoela, eta %27,6k adierazi du lantokian zegoela, eta ia %15 bide publikoan zegoela.
Irratia, informazio-iturria
Inkestatuen %62,1ek irratira jo zuten itzalaldian zehar informatzeko, eta Radio Nacional de España (RNE) izan zen irratirik entzunena (%21,3), ondoren SER katea (%16,7) eta COPE (%14,5).
Puntu horri dagokionez, nabarmentzekoa da etxean irrati bat zuten eta ia zati berdinetan banatzen ez ziren biztanleen ehunekoak: %49,6 eta %46,8, hurrenez hurren; aldiz, %3,3k adierazi du egun horretan bertan irrati bat erosi zuela edo irrati bat uztea lortu zuela.
Era berean, %35,8k irratia entzuteko bi ordu baino gehiago behar izan zituen itzalaldia gertatu zenetik , eta %64k bi ordu baino gutxiago behar izan zituen; aldi berean, herritarren heren bat irratira konektatuta egon zen ia denbora guztian, elektrizitatea berrezarri zen arte.
Maila zabalago batean, egun horretan irratietako entzuleen ia %90ek adierazten du jaso zuen informazioa ona edo oso ona izan zela.
Bestalde, %88,2k uste du bere bizilagunen eta itzalaldian berarekin bat egin zutenen portaera "oso ona" edo "ona" izan zela.
Balizko kausak
Itzalaldiaren balizko arrazoiei dagokienez, herritarren %46,2k adierazi dute sistema elektrikoan istripuren bat edo akatsen bat izateko aukera dagoela, eta %26,6k, berriz, norbaitek nahita egindako ekintza baten hipotesia dute, adibidez, zibereraso batena.
Prebentzio-neurriei dagokienez, herritarrek lehentasunezkotzat jotzen dute sare elektrikoa modernizatzea (%44,2), azpiegitura kritikoetan inbertitzea (%41,7) eta zerbitzu publikoetan sortzaile kopurua handitzea (%32,6).
Larrialdietarako kit-a
Larrialdietarako prestakuntzari dagokionez, %53,5ek gogorarazi du Europar Batasunak larrialdi kit bat etxean edukitzeko gomendioa eman duela, baina %34,3k soilik zuen bat itzalaldia baino lehen.
Itzalaldian bizitako esperientziari dagokionez, %41,6k aitortu du etxean zerbait edo elementu baliagarriren baten falta sumatu zuela, eta %57,3k ukatu egin du.
Faltan gehien sumatu diren elementu edo ondasunen zerrendan, sukaldatzeko energia ez-elektrikoa (%34,9), irrati-aparatua (%15,5) eta linternak, kandelak edo antzekoak (%10) daude.
Azkenik, inkestak iritzi zatitua ematen du larrialdietarako ministerio espezifiko bat sortzeari buruz: %47,2k beharrezkotzat edo komenigarritzat jotzen du, eta %49,3k, berriz, ez.