'Ruby' ontziak, hau da 20.000 tona amonio nitrato dituen ontziak, jarraituko duen ibilbideak zalantza sortu du asteburuan Danimarkan. Jatorriz Las Palmasera zihoan eta portuek ukatu egin diote atrakatzea.
Maltako bandera zuen kargaontzia Kandalaksha Errusiako portutik atera zen abuztuaren amaieran, baina abiatu zenean kalteak izan zituen kaskoan eta helizean, besteak beste, Eskandinaviako hedabideek jakinarazi dutenez.
Hala ere, nabigatzen jarraitu zuen, eta abuztuaren 25ean, ekaitz baten ondorioz, 'Ruby' ontziak larrialdiko atrakaleku bat eskatu zuen Tromsoko portuan (Norvegia). Handik kanporatu zuten agintariek kargamentuaren izaeraren berri izan zutenean.
Handik aurreikusita zegoen kargaontzia Baltiko itsasorantz joatea, Lituaniako Klaipeda portura iristeko, han konpondua izateko, baina Ingrida Simonyte Lituaniako lehen ministroak iragarri zuen sarrera ukatuko ziotela.
Duela egun bat baino gehiagotik, itsasontzia zain dago, nazioarteko uretan, Skagerrak itsasartearen mendebaldean, Norvegia eta Suedia eta Danimarka banatzen dituena.
Danimarkako Itsas Agintaritzak erabaki zuen, bere izaeragatik, 'Ruby' ontziak Danimarkako itsasontziek atoian zeramaten itsasartea zeharkatzea, baina plan horiek aldatu egin ziren Klaipedak ontzia hartzeari uko egin zionean, eta, bitartean, motor arazoak ere baditu.
Agintari horrek TV2 kateari jakinarazi zionez, itsasontziaren jabeek agindu dute oraingoz geldirik geratzeko, "baimendutako instalazioak dituen toki batean kargamentua deskargatzeko aukerak ikertzen ari diren bitartean".
Gainera, ontzi guztiei kontu handiz ibiltzeko jarraibideak eman dizkie, zamaontzitik gertu igarotzen badira.
Amonio nitratoa 2020an Beiruteko portuan lehertu zen itsasontzian zegoen substantzia bera da, ehunka pertsona hil eta Libanoko hiriburuaren zati handi bat suntsitu zuena.
Hala ere, zenbait adituk Danimarkako hedabideetan adierazi dutenez, kasu honetan detonazio-arriskua oso txikia da, suaren aurkako agente bat edo leherketa bat behar delako, kolpe edo talka bat nahikoa izan gabe.
'Ruby' ez da "bonba flotatzailea", azpimarratu zuen Norvegiako Itsas Zuzendaritzak TV2 telebista kateari egindako iruzkin batean, eta adierazi zuen karga-ontzia onartuta dagoela kargamentu mota hori garraiatzeko, eta ontziak jasandako kalteek ez dutela arrisku gehigarririk eragiten.