Oñatiko Stadler 58 langile kaleratuko dituen enplegu-erregulazioko espedientea izapidetzen hasi da. Enpresa automozio sektorerako sintetizatutako pieza metalikoen manufakturan aritzen da, eta 2024ko uztailetik dago konkurtsoan.
ELA sindikatuak ohar batean azaldu duenez, Stadler "inbertitzaile falta argudiatuta" hasi da lan erregulazioko espedientea izapidetzen, eta, likidazio fasean sartuta, "kaleratze kolektiboak proposatu dituzte". Enpresak adierazi duenez, salmenten jaitsiera da itxieraren arrazoia; izan ere, "salmentak jaitsi direnez, ezin diete gastuen partidei aurre egin".
Kaleratzeak datozen hilabeteetan
Testuinguru horretan, 58 langilek osatutako plantilla osoari eragingo dion EEEa aplikatzen hasi dira, eta "datozen hilabeteetan kaleratuko dituzte".
ELAren ustez, "hori guztia enpresaren kudeaketa txarraren ondorioa da". "Ez da egun batetik bestera gertatu den kontu bat, eta Stadlerrek ez ditu egoerari buruzko azalpenak behar bezalako gardentasunez eman. Itxiera honen erantzukizuna enpresarena da eta, beste behin, ondorioak pairatzen dituztenak langileak dira", deitoratu du.
Ziurgabetasuna
Kaleratze kolektibo horien iragarpena zalantzazko egoera batean gertatu da Gipuzkoako enpresan, non beste enpresa batzuek ere neurri zorrotzak iragarri dituzten eskaera-zorroaren beherakadaren edo fabrikazio-gaitasuna bermatuko duen finantzaketa lortzeko zailtasunen aurrean.
Azken arrazoi hori dela eta, Zumaiako Astilleros Balenciagak hartzekodunen konkurtsoa aurkeztu du, Cofides Estatuko agentziak, Gipuzkoako enpresaren hartzekodun nagusiak, onartu nahi ez duelako bide judizialetik onartutako bideragarritasun-plana bertan behera geratu delako.
Beste lurralde batzuetako enpresek ere jarraitutasun arazoak dituzte egun hauetan, Nafarroako BSH eta Sunsundegui enpresen kasuan bezala.