Joan den urteko emaitzen aurkezpena egin zuen atzo Telefonicak. Presidente exekutiboak, Jose Maria Alvarez-Palletek, jakitera eman zuenez, 2.011 milioi euroko irabazi garbiak izan zituen 2022an, iaz diru-sarrerak hazi egin baitziren jarduten duen merkatu guztietan.

Telefonicak baztertu egin zuen konpainiak aurten mugimendu handirik egingo duenik, eta egungo finantza-diziplinari eustearen alde egin zuen, konpainiak konektibitate-proiektuetan egindako inbertsioei lehentasuna emango diela zehaztuz.

Konpainiak 39.993 milioi euro fakturatu zituen 2022an, aurreko urteko aldi berean baino %1,8 gehiago, eta azken hiruhilekoan diru-sarrerak %5 baino gehiago igo ziren, Balore Merkatuaren Batzorde Nazionalean (CNMV) aurkeztutako taldearen urteko kontuen arabera.

Alde berean, amortizazioen aurreko emaitza operatiboa (Oibda) 12.852 milioi eurokoa izan da. Kopuru hori, termino gordinetan, iazkoa baino %41,5 txikiagoa bada ere, mozkinarekin gertatzen den bezalaxe, ez dira datu alderagarriak, 2022an Telxius dorreen salmentak eta Erresuma Batuko fusioak eragindako inpaktuagatik.

Pozik

“Oso pozik gaude konpainiaren eraldaketarekin, eta ondo errotuta gaude hazkunde errentagarriaren bidetik jarraitzeko. 2023an egungo finantza-diziplinari eutsiko diogu, konektibitate proiektuetako inbertsioei lehentasuna emanez”, adierazi du Telefonicako presidente Jose Maria Alvarez Palletek.

Enpresak gida bat argitaratu du 2023rako, bertan, diru-sarreren hazkunde organikoaren eta Oibdaren digitu baxu bakarrari eusten zaio, salmenten gaineko capexa %14raino jaitsiz.

Halaber, 2023ko kontuetatik, titulu bakoitzeko 0,30 euroko dibidendua banatuko du, 2022ko ekitaldiko kopuru berbera.

Estatu espainiarra izan da aurreko urtean ere operadorearen diru-sarreren sortzaile nagusia 12.497 milioi eurorekin, fakturazioaren %27, eta Oibdari 4.588 milioi euroko ekarpena eginez; horrek, %35,9ko hobekuntza adierazten du eutsitako terminoetan, eta %3,3ko jaitsiera organikoetan.

Jarraian datoz, diru-sarreren bolumenari dagokionez, Hispam – aktibo latinoamerikar ez-estrategikoak biltzen dituen filiala –, fakturazioaren %20ko ekarpenarekin (9.141 milioi euro, %9ko hazkundearekin); eta Brasil, %19ko ekarpenarekin eta fakturazioa %28,4 handituta, 8.870 milioi euroraino iritsi baita.