Jaenen familia bat hainbat belaunaldiz bizi izan da bere egongelan benetako artelan batekin, baina inoiz ez dira jabetu gordetzen zuten altxorraz: Anton Van Dyck-en koadro bat, Rubensen ondoren flamenko-pintore garrantzitsuena.

Van Dyck-en mihisea (130x92 cm-koa) beti egon zen etxeko eremu nobleenean, baina ez zen joan den urtera arte arte aditu batek haren egilea eta izenburua, "Jesus haurraren Santa Barbararen aurkezpena", ziurtatu zituen, familia horretako kideen ustekabearen eta sinesgabetasunaren artean.

"Familia ez zen inoiz jabetu haien aurrean zuten koadroaren balioaz, egunerokotasunaren parte zen ohiko zerbait bezala ikusten zuten", azaldu dio EFE Luis Baenak, familia hori ordezkatzen duen abokatuak, oraingoz bere nortasuna alde batera uztea nahiago baitu.

Uste da koadroa Sevillan zehar (familiaren zati bat bizi zen tokian) iritsi zela Jaenera XVII. mendean, Andaluzian ehun familia flamenko baino gehiago kokatu baitziren, batez ere merkatariak eta bankariak.

Bere egiletza ziurtatu ondoren, mihisea, XVII. mendearen lehen hereneko koadroa izanik hondatze-zantzu nabarmenak zituena, Andaluziako profesional entzutetsuen tailer batek zaharberritu zuen.

Familiak dagoeneko jaso ditu nazioarteko enkante-etxe garrantzitsuen zenbait eskaintza, besteak beste, Sothebys, baina legezko jabeen lehen aukera artelana Sevillako Arte Ederren Museoan geratzea da.

Koadroa Sevillako Arte Ederren Museoan geratzea nahi dute

Van Dyck margolari garrantzitsua da Sevillako barrokoaren garapenean, XVII. mendean pintoreen artean izan zuen eraginagatik; beraz, familiak uste du koadro hori aberastuko lukeela Sevillako Arte Ederren Museoko bilduma.

"Ez dute inongo asmorik koadroarekin espekulatzeko, baina interes berezia dute Sevillan geratzeko, familiako kide batzuk bizi diren eta lotura berezia duten hirian", adierazi du Baena abokatuak.

Sevillako Arte Ederren Museoarekin aurretiazko harremanak izan dituzten arren, oraingoz koadroak ez du tasazio ofizialik. "Haren balioa prezio bidezkoa eta zentzuzkoa izango da", aurreratu du familiako abokatuak.

Anton Van Dyck (Anberes, 1599-Blackfriars, Londres, 1641) margolari flamenko garrantzitsuena izan zen Rubensen ondoren XVII. mendearen lehen erdian, eta XVIII. menderako bere berdintzat jotzen zen.

Ingalaterran gorteko lehen pintorea izatera iritsi zen, Italian egonaldi luzea egin ondoren. Mundu osoan ezaguna da Genoako nobleziaren eta Ingalaterrako eta Eskoziako erregearen, haren familiako kideen eta gorteko kideen erretratuengatik.

Erretratuez gain —haietan nahiko estimatua izan zen—, gai bibliko eta mitologikoez ere arduratu zen, eta pintura-berrikuntza nabarmen batzuk sartu zituen.