Donostiako Zinemaldiaren 72. edizioak 47,9 milioi euroko eragin ekonomikoa izan zuen joan den irailaren 20tik 28ra, eta horietatik 18,3 milioi ekitaldiaren antolaketaren kontura injektatutako zenbatekoen eragin zuzenari dagozkio.
Zifra horiek Ikertalde aholkularitza taldeari eskatutako ikerketa batean jasota daude –aurreko txostena ere egin zuen, 2012ko ediziokoa–, Zinemaldiak komunikatu batean azaldu duenez, eta nabarmendu du lehiaketa "motor ekonomiko garrantzitsua" dela Donostia eta Gipuzkoarentzat, "eragin onuragarria baitu enplegua sortzeari, nabaritasunari eta proiekzioari dagokienez".
Banakatze ekonomikoa
Zuzeneko 18,3 milioi euroen barruan sartzen dira bai zerbitzuen eta langileen kontratazioa (12 milioi), bai Zinemaldiarekin lotutako pertsonek Euskadin egindako egonalditik eta kontsumoetatik eratorritako ekarpena (6,3 milioi).
Bestalde, zeharkako eragina, ia 14 milioi eurokoa, ikusleen mobilizaziotik dator, hau da, Zinemaldira joaten direnen erosketa eta kontsumoengatik eta sarrerak erosteagatik egindako gastutik. Gehienak (10,7 milioi) hiritik kanpo etorri eta gaua igaro behar duten bisitariei egozten zaizkie, eta gainerakoak donostiarrei (ia 2 milioi) eta gaua igarotzen ez duten bisitariei (milioi 1).
Horri guztiari, azkenik, ia 16 milioi euroko eragina gehitu behar zaio, ekonomiaren balio-kate osoan zehar egindako salerosketen ondoriozko gastuei eta mobilizazioei dagokienez.
Gainera, Donostiako Zinemaldiaren jarduerak 8,4 milioi euroko itzulkin ekonomikoa eragin zuen administrazioan, zergen eta bestelako diru-sarreren bidez.
Donostiako lehiaketak 40 langile ditu urte osoan, eta 2024an 320 inguru gehitu zitzaizkien (horien % 80 irailean) ekitaldiaren behar espezifikoei erantzuteko.
Publikoaren datuak
"Donostiako Zinemaldia nazioarteko beste hitzordu batzuetatik bereizten duen zerbait da hirian oso sustraituta dagoen jaialdia dela. Horrela, 2024ko edizioan 172.301 ikus-entzule izan ziren eta horietatik 123.211 (%71,5) publiko orokorrari egokitu zitzaizkion", azpimarratu du Zinemaldiak.
Pertsona bakoitzak batez beste 1,3 film ikusi zituen Zinemaldian, hau da, 95.966 jardunaldi aktibo gastua sortzeko. Horietatik erdia, gutxi gorabehera, 46.064 (% 48) donostiarrei dagozkie, 15.462 gaua igarotzen ez duten bisitariei (% 16) eta 34.440 gaua hirian edo inguruetan pasatzen dutenei (% 36).
Hedapen-datuak
Txostenak, halaber, "datu argigarriak" ematen ditu Zinemaldiak Donostiari posizionamenduan eta ospean ematen dion proiekzioari buruz, "dela kalitatezko kulturarekin buru-belarri dabilen hiriaren irudia helarazteagatik, dela lehiaketa era guztietako komunikabide nazional eta nazioartekoetan etengabe agertzeagatik", adierazi du.
Horren harira, Zinemaldiak azpimarratu duenez, iaz 162.000 albiste baino gehiago zabaldu ziren, ia 144.000 milioi ikusteko aukera, eta publizitate-kontrabalioa, berriz, 1.900 milioi euro ingurukoa izan zen.