Zerga Agentziako Aduana Zaintzako Zerbitzuak itsasontzian, nazioarteko uretan, Kantauri itsasoan eta Santanderko kostatik 30 bat milia nautikotara droga duen belaontzia atzeman dute joan den gauerdian.

Kargaren bolumena, hasiera batean kokaina, bi tonakoa izan daiteke. Kopuru hori oraindik baieztatu gabe dago, eta, kasu horretan, alijoa "historiko" bihurtuko litzateke, Kantabriako historian konfiskatutako handiena.

Miguel Cárcabak, eskualdeko Zerga Agentziako ordezkari bereziak, Europa Press-i esan dionez, "dozenaka milioi"-tan (70 inguru) baloratu du droga, eta aitortu du zerbitzuan "oso pozik" daudela operazio horren "arrakastagatik".

'Sloop' motako belaontzia, 13 metro luze eta 'Night Falls' izenekoa, bandera britainiarra zeraman. Nazioarteko operazio batean aurkitu zuten, eta 'Alcaraván I' patruilariak ekin zion. Santanderren du oinarria, eta Aduana Zaintzako Zerbitzukoa da. Guardia Zibilaren eta Polizia Nazionalaren laguntza izan du.

Lanketaren ondoren, tripulatzaileek -euskaldun bat, itsasontziko patroia, bi venezuelar eta kolonbiar bat- aitortu zuten kokaina zeramatela, eta garraiatzen zuten kantitatea adierazi zuten —a priori, bat dator ontzi osoan aurkitutako fardoen kopuruarekin eta tamainarekin—. Ez zuten aurka egin atxilotzean, eta Benemeritaren esku jarri dira.

Bien bitartean, ontzia Santanderrera eraman zuten, goizeko zortzietan iritsi eta Maliañoko kaian, iparraldean, zaintzapean dago. Leku horretan, Santanderko zaintza-epaitegiaren bidez, Entzutegi Nazionalaren baimen judiziala lortu ondoren (nazioarteko uretan harrapatua izateagatik), droga deskargatuko da eta aztertuko da kantitate eta garbi. Gaur arratsaldean lortzea espero da.

Hiru hilabeteko ibilbidea eta bi eguneko bilaketa

Aduana Zaintzako Zerbitzuak ontzia aurkitu zuen. Erresuma Batutik atera zen eta hiru hilabeteko ibilbidea egin zuen, gaueko hamabietan, bi eguneko bilaketaren ondoren eta Erresuma Batuaren informazioa jaso ondoren.

Cárcabak belaontzia aurkitzeko zailtasunak aipatu ditu, gauez, itsas zabalean eta eguraldi txarrean, gainera, lokalizatzeko tresnak deskonektatuta baitzituen eta nahitaezko argirik gabe nabigatzen baitzuen.

Radar batek geldituta zegoela detektatu zuen, seguru asko beste ontzi batzuk etorri eta laguntzearen kontura, droga deskargatu eta ateratzeko. Ez dakigu norantz zihoan edo zein portutan porturatzeko asmoa zuen, baina badirudi Hego Amerikatik zetorrela eta Penintsulara zihoala.

Ontzia ez zen norabide jakin batean nabigatzen, kostatik 30 miliara dagoen puntu batean geldirik zegoen.

Gertaera hori oso deigarria izan zen, ez bakarrik inguruko baldintza meteorologikoengatik, baizik eta eragiketa mota horietan ohikoa den bezala, non kokaina Hego Amerikatik edo Karibetik garraiatzen duten ontziek beste ontzi batera eramaten baitute azken helmugara iristeko, agintariek errazago atzemateko.

Horregatik, uste da 'Night Falls' belaontzia koordenatu horietan egongo litzatekeela droga ontziz aldatzeko zain. Bidaiari ekin zitzaionetik, itsasontzian kokaina-trafikorako erabili ohi diren fardo-kopuru handi bat ikusi ahal izan zen, ia ontzi osoan banatuta.

Orduan, lau tripulatzaileak atxilotu zituzten, eta ontzia harrapatu, eta Santanderko portura eraman zuten, behar ziren eginbideak egiteko.

Ur ez hain lasaiak

Zerga Agentziako ordezkariak aipatu du, halaber, salbuespen gisa egin behar direla eragiketa horiek kostaldetik "hurbil" dauden baina nazioarteko uretan eta kokaina eta droga sartzeko "ohiko ibilbideetatik" kanpo, hala nola Levante, Gibraltar itsasartea edo galiziarrak.

Hala, badirudi —dio— ibilbide horiek aldatu egin direla orain arte "ur lasaitzat" hartutako ibilbideetarantz, Iparraldeko uretarantz, batez ere Kantauriko kostarantz, non "ez baikaude ohituta eragiketa mota horietara". "Horrelako mafiak sistemaren zuloetara egokitzen dira", ohartarazi du.

Eragiketaren xehetasunak eta Euskadik emandako baliabideak

Operazio hori, Guardia Zibilak jakinarazpen batean zehaztu duenez, nazioarteko lankidetzaren ondorioz hasi zen, MAOCren (Atlantikoko Analisi eta Eragiketa Zentroa), CITCOren (Terrorismoaren aurkako Inteligentzia Zentroa eta Krimen Antolatua) eta hiru polizia-kidegoek (Guardia Zibila eta Aduanetako Polizia Zerbitzua) informazioa trukatuz. Erresuma Batuko National Crime Agency (NCA) erakundeak lagundu du operazioan.

Informazio-truke horren ondorioz, Hego Amerikako estupefazienteen legez kanpoko trafikoagatik susmagarria den ontzi batek Atlantikoa zeharkatu eta Espainiako kostaldeetara iritsiko ote zen erabaki zen.

Horren ondorioz, Zerga Agentziako Aduana Zaintzako Zerbitzuak dagokion hegazkin-gailua jarri zuen, Galizia, Kantabria eta Euskadiko hainbat baliabidek parte hartu zuten helburu hori lortzeko.

Itsasontziaren bilaketa 48 orduz baino gehiagoz luzatu zen, eta, azkenik, horren ondorioz, Alcaraván I patruilariak, Santanderren oinarrituta, belaontzia aurkitu eta heldu zuen abuztuaren 1etik 2ra bitarteko gauerdian.

Auzitegi Nazionaleko Drogaren aurkako Fiskaltzak zuzendu eta koordinatu du eragiketa. Atxilotuak, ontzia eta sorgorkaria kasuan kasuko Instrukzioko Epaitegi Zentralaren esku geldituko dira.

Esta operación, totalmente excepcional en la zona de la costa del Cantábrico, es una más de las efectuadas en la lucha contra el tráfico de drogas en la denominada 'Ruta Atlántica de la cocaína', conocida por ser utilizada por veleros que, procedentes de Sudamérica, transbordan las sustancias estupefacientes en mitad del Atlántico para su posterior introducción en el continente europeo.

Operazio hori guztiz berezia da Kantauriko kostaldean, eta 'Kokainaren Ibilbide Atlantikoa' delakoan droga-trafikoaren aurkako borrokan egindako beste lan bat da. Belaontziek erabiltzen dute, eta, Hego Amerikatik etorrita, substantzia estupefazienteak Atlantikoaren erdian zeharkatzen dituzte, gero Europan sartzeko.