Hamaika pertsona hil dira EAEko errepideetan udako trafiko-operazio berezian, ekainaren 26tik abuztuaren 31ra bitartean, aurreko urteko epe berean baino hiru gehiago.
Estibaliz Olabarri Eusko Jaurlaritzako Trafiko zuzendariak ostegun honetan egin duen balantzearen arabera, data horien artean 1.154 istripu erregistratu dira, 2024an baino %6,7 gutxiago.
Zauritu larrien kopuruak ere behera egin du, %17,5, 66 zenbatu baitira, iazko ekitaldiko 80en aldean, eta zauritu arinenak, berriz, behera egin du, zehazki %8,6, 523 izan baitziren, aurreko urteko aldi berean 572 izan zirenean.
11 heriotza horietatik, sei Gipuzkoan izan dira, hiru Araban eta bi Bizkaian. Horietako hiru motorzaleak ziren; bi, oinezkoak; eta bestea, txirrindularia. Errepide moten arabera, zazpi pertsona hil ziren errepide arruntetan, 2 herri barruko bideetan eta 2 autobia edo autobideetan. Trafiko zuzendariaren arabera, hildakoak eragin dituzten istripuen %60, gutxienez, egoera aldatzeagatik, alkohola edateagatik edo gehiegizko abiaduragatik gertatu dira.
Guztira, 2025. urtea hasi zenetik 30 pertsona hil dira EAEko errepideetan, horietatik 14 Gipuzkoan, 12 Araban eta 4 Bizkaian.
Olabarri "oso kezkatuta" agertu da istripuek izan duten bilakaerarekin. "Denok jarri behar dugu zerbait gure partetik", gaineratu du. Erakundeek, esan duenez, istripu gehiago gerta ez dadin beharrezkoak diren neurriak hartzen jarraitu behar dute, hala nola, kontrol eta sentsibilizazio kanpainak edo erakundeen arteko koordinazioa. Hala ere, gidariek, laguntzaileek eta oinezkoek kontu handiz ibili behar dute eta errepidean dauden arriskuez jabetu behar dute, gaineratu du.
Ibilgailuen trafikoaren bolumena
Udan Europatik Portugalerako eta Afrika iparralderako noranzkoan Euskaditik igaro den ibilgailuen zirkulazioaren bolumenari dagokionez, %5,5eko hazkundea izan du.
Kalkuluen arabera, ibilbide luzeko 4.284.000 joan-etorri egingo lirateke, hau da, EAEn 2.142.000 ibilgailu izango lirateke joan-etorrian, eta beste hainbeste itzuleran. Trafikoaren arabera, uda hasieran egindako aurreikuspenak gainditzen dituzten zifrak dira.
Nazioarteko trafikoaren gorakada hori Gipuzkoan nabaritu da, batez ere Biriatuko ordainlekuan eta itzuleran, abuztuko azken bi asteburuetan.
Barne-zirkulazioari dagokionez, A-8an kontzentratu da zirkulazio-intentsitate handiena, Kantabriako mugan, %4,7 inguruko hazkundea izan baita.
Irteera-operazioan, Gipuzkoako auto-ilara handienak abuztuaren 1ean (ostirala) eta 2an (larunbata) izan ziren Irungo ordainlekuan, Bilborako noranzkoan, 7 kilometrotik gora.
Araban, abuztuaren 1ean eta 2an, gehienez ere 4 kilometroko auto-ilarak izan ziren N-622/A-1 lotunean, Burgos/Madril noranzkoan, eta luzera berekoak A-1/AP-1 lotunean, Burgos/Madril noranzkoan, abuztuaren 4an (astelehena), istripu baten ondorioz, eta abuztuaren 8an (ostirala), autoen joan-etorriagatik.
Bizkaian, trafiko trinkoak bat egin zuen astebururo Bilbo eta Kantabriako kostaldearen artean egiten diren tokiko irteerekin. Auto-ilararik handienak abuztuaren 15ean, Ama Birjinaren Jasokundearen egunean, izan ziren, Muskiz eta Ortuella arteko 11 kilometroko ilararekin, Kantabriako norabidean Gainera, uztailaren 1eko arratsaldean, auto-ilarak 10 kilometrokoak izan ziren A-8an, Muskiz eta Trapagaran artean. Uztailaren 24an ere 9 kilometroko ilarak izan ziren Kantabriako eta Santurtziko mugaren artean.