Kontsumitzaileen %67k adierazi dute iraungitako produktuak kontsumitzen dituztela itxura eta usainak ez badute hondatzen, nahiz eta horien %85ek arreta jarri iraungitze-datari edo kontsumo-data gomendatuari.

Halaxe ondorioztatzen da AECOCen Elikadura Segurtasunaren lehen Barometrotik. Azterlan horrek aztertzen du zer-nolako ezagutza duen kontsumitzaileak Espainiako elikadura-segurtasunari buruz, eta zer-nolako konfiantza duen sisteman eta zer-nolako ohiturak dituen elikagaiak kontserbatzeko, prestatzeko eta kontsumitzeko orduan; astearte honetan aurkeztu dute, Madrilen, Elikadura Segurtasunari eta Kalitateari buruzko AECOCren 22. Biltzarrean.

Alertak

AECOCek ohar baten bidez jakinarazi duenez, kontsumitzaileen %62k zuzen lotzen dituzte elikagaien segurtasuna eta elikagaiek transmititzen dituzten gaixotasunen prebentzioa, baina gazteek nahasmendu handiagoa agertzen dute, eta iraunkortasuna eta elikadura osasungarria bezalako kontzeptuekin lotzen dute.

Gainera, kontsumitzaileen %81ek elikagaien segurtasunari buruzko informazioa ematen dute, eta konfiantza erakunde ofizialetan jartzen dute, hala nola Elikadura arloko Segurtasunaren eta Nutrizioaren Espainiako Agentzian (AESAN) (%51) eta osasun arloko profesionaletan (%48).

Hala ere, ikerketak dioenez, inkestan parte hartu duten herritarren %61ek uste dute elikagaien segurtasun arrisku handienak produkzio industrialaren fasean sortzen direla, eta, ondoren, elikagaiak leheneratu eta garraiatzean, eta %50 baino gutxiago jabetzen da etxean bertan har daitezkeen arriskuez, elikagaiak gaizki manipulatu edo kontserbatzearen ondorioz. Ikerketa horren arabera, etxean elikagaiak manipulatzean egon daitezkeen arrisku-praktika batzuk identifikatu dituzte, hala nola desizozte desegokia edo hozkailuan irekita dauden latak kontserbatzea.

Gazteak eta informazioa

Barometroaren arabera, "aipamen berezia" merezi dute 18 eta 27 urte bitarteko gazteek; izan ere, horien %43k esan dute ez dutela elikadura-alerten berri, eta, informazioa jasoz gero, sare sozialen bidez egiten dutela, lagunen edo senideen bidez, edo marken sareen bidez (%43 eta %42, hurrenez hurren).

Espainiako Estatuak elikagaien segurtasunari buruz duen iritziari dagokionez, inkestan parte hartu dutenen %47k uste dute Europakoen antzeko estandarrak dituztela, eta %26k, berriz, egoera hobean daudela. Horrez gain, barometroak nabarmentzen du ez dela alde handirik sumatzen produktu industrialen eta artisauen artean elikagaien segurtasun neurriak betetzeari dagokionez, eta zigiluak eta ziurtagiriak direla kontsumitzaileengan konfiantza gehien sortzen duten alderdiak.

Konfiantza markan

Elikadura-alerten eraginari dagokionez, kontsumitzaileen % 63k konfiantza dute sektoreko kontroletan horrelako albisteak jaso ondoren, baina % 37k mesfidantza garatzen dute. Inkestan parte hartu dutenen %74k ez du konfiantzarik marka jakin batean, alerta baten ostean, baina beste enpresa bateko produktu mota bera erosten jarraitzen du. Txostenaren amaieran, kontsumitzaileek egoera txarrean dauden produktuak nola identifikatzen dituzten aztertu da, eta % 88k usaina, kolorea edo testura hartzen dituela nabarmendu da, nahiz eta % bederatzik onartu duen batzuetan hondatze-seinaleak dituzten produktuak kontsumitzen dituela.