Euskotrenek 30,74 milioi bidaia erregistratu ditu abuztura arte, 2022an baino %24 gehiago
Arriolak dioenez, 2023 "garraio publikoa berreskuratzeko eta mugikortasun iraunkorraren bidean aurrera egiteko urtea da"
Eusko Jaurlaritzari atxikitako Euskotren sozietateak lan egiten duen garraiobideek 30,74 milioi joan-etorri izan dituzte aurtengo lehen zortzi hilabeteetan, 2022ko aldi berean baino %24 gehiago eta 2019ko erreferentzietan baino %15 gehiago.
Eusko Jaurlaritzako Lurralde Plangintza, Etxebizitza eta Garraioetako kontseilari Iñaki Arriolak parte hartu du asteazken honetan Gasteizen, "Euskadi: mugikortasun berria XXI. mendeko hiri eta lurraldeetan" izeneko jardunaldian, Mugikortasun Iraunkorraren Astea dela eta.
IBILGAILU PRIBATUAREN ERABILERA
Bere hitzaldian, Arriolak nabarmendu duenez, "2023 garraio publikoa berreskuratzeko eta mugikortasun jasangarria lortzeko urtea da Euskadin". Urte batzuetan, Euskal Autonomia Erkidegoan, ibilgailu pribatuak lekua irabazi du pandemiaren ondorioz, eta 2021ean, berriz, sei milioi eta erdiren %40 izan da.
19. covid-aren aurrerapenak izan zuen "balazta" dela eta, Garraio sailburuak nabarmendu du "bidaiarien konfiantza berreskuratzen ari garela, egunez egun gehiago gehituz", eta "tresna" gisa aipatu ditu garraio publikorako hobariak, %50ean mantentzen baitira.
KUTSADURA
Sailburuak azpimarratu duenez, "mugikortasun aktiboa eta garraio publikoa dira XXI. mendeko hirietan eta lurraldeetan mugikortasun berriak izan behar dituen ardatz nagusiak", eta gogorarazi du gaur egun ere garraioaren sektorea dela Euskadiko emisio poluitzaileen %35aren erantzulea, emisio horien iturri nagusia".
Alde horretatik, defendatu du "garraio publikoa herritar guztien eskubidea dela", eta beharrezkotzat jotzen du "pertsona guztiek, bizi diren lekua eta dituzten baliabideak edozein direla ere, garraio publikoa oztopo fisiko edo ekonomikorik gabe erabil dezaten lan egitea".
URTEAN 200 MILIOI BAINO GEHIAGO
Hori lortzeko, azpimarratu du Sailak urtean 200 milioi baino gehiago bideratzen dituela tren, tranbia eta metro linea berriak eraikitzeko eta dagoeneko martxan daudenak mantentzeko.
Gipuzkoaren kasuan, sailburuak nabarmendu du Topoa "aurrera doa trenarekin probintzia eta hiriburuaren erdialdea lotzeko, ekialde-mendebalde komunikazioa ebatziz eta maiztasun handiagoko zerbitzu batekin".
Bizkaian gogorarazi duenez, "urte bukaera baino lehen, metroaren 5. lineako lanak abiatuko dira Galdakaoraino, luzaroan itxarondako eta oso beharrezkoa den obra bat"; eta Araban, "tranbia Zabalganara zabaltzeko aurrerapausoak, Salburuarako hedapena dagoeneko martxan baitago".
Garraioetako arduradunak beste tresna batzuk nabarmendu ditu, hala nola MovEuskadi aplikazio berria, Euskadiko garraio publikoaren bidaien plangintza egiteko sarbide bakarra errazteko, operadoreen denbora errealeko informazioarekin.
Halaber, etorkizunean egingo den Mugikortasun Iraunkorraren Legea, une honetan Legebiltzarreko izapidean dagoena, eta Mugikortasun Iraunkorraren Plana, "arlo horretako administrazioak eta eragileak koordinatzeko beharrezkoa", baloratu ditu.
Temas
Más en Sociedad
-
La jueza de la dana dice que no puede verificar la imagen de Mazón entrando al Cecopi
-
El CIS publica este sábado una encuesta flash sobre el apagón
-
Euskaraldia llama a la ciudanía a una participación activa para impulsar el uso del euskera
-
Representantes municipales y forales condenan la última agresión sexual en Donostia