16 urtetik aurrera gidabaimena ezartzea aztertzen ari dira

B1 baimenari esker, milioi bat pertsonak mugikortasun elektrikoa izango lukete

23.11.2021 | 01:01
Estudian implantar el carné de conducir a partir de los 16 años

donostia – Trafiko Zuzendaritza Nagusiak (TZN) estatuan gidabaimenaren kategoria berri bat sortzeko aukera aztertzen du, B1 izenekoa eta 16 urtetik gorako gazteei zuzendua, eta ezartzearen alde dago.

Hala baieztatu zuten atzo Pere Navarrok zuzentzen duen saileko iturriek, Pons Seguridad Caminos aholkulariak eta Mugikortasun Elektrikoa Garatu eta Bultzatzeko Enpresa Elkarteak (Aedive) egindako proposamena baloratzen baitute.

Gidabaimen horri esker, hutsean 400 edo 550 kilogramoko masa duten kuatrizikloak gidatu ahal izango dituzte gazteek, salgaiak garraiatzeko ibilgailuak badira (ibilgailu elektrikoentzako baterien masa kontuan hartu gabe), eta 15 kilowattetik (kW) beherako potentzia duen motorra badute.

Bi erakundeen proposamenaren helburua da Espainiako araudian Europako estandarrak sartzea mugikortasunerako sarbidearen arloan, non B1 baimena dagoeneko onartu eta arrakastaz frogatu baitute gure inguruko herrialde batzuek, hala nola Portugalek, Italiak, Frantziak eta Erresuma Batuak.
 
Estatistikako Institutu Nazionalaren (INE) datuetan oinarrituta, bi erakundeen kalkuluen arabera, gidabaimen berri horrek urtean milioi bat lagun inguru mugikortasun elektrikoan sartzeko aukera emango luke.
 

ARRAZIONALA ETA MAILAKATUA

Haren iritziz, B1 epe laburrean ezartzearen abantaila nagusietako bat joan-etorrien segurtasuna areagotzea izango litzateke, baimen horri esker "automobilak modu arrazionalean eta mailakatuan gidatzeko aukera izango bailitzateke, eta ohiko garraiobideak seguruago mugitzeko aukera", Bide Segurtasuneko Ponsen arabera. B1 baimenaren beste abantaila bat da L7 kuatrizikloak M kategoriako ibilgailuekin (pertsonak garraiatzeko ohiko ibilgailua) segurtasun-elementuak partekatzen dituela.

Era berean, ibilgailu horiek segurtasun-elementu bat dute, L6 kategoriako kuatrizikloek ez dutena, hala nola irauliz gero babes-egiturak (ROPS).
 
Pons eta Aedivek azpimarratu dute 2020-2024 aldirako 2019/631 (EB) Erregelamenduak berretsi egiten dituela Batasuneko ibilgailu-parkeko karbono dioxidoaren (CO2) emisioen helburuak kilometroko 95 gramo karbono dioxidotan.
anteriorsiguiente
noticias de noticiasdegipuzkoa