DONOSTIA - Gipuzkoako Diputatu Rafaela Romerok ostegun honetan adierazi duenez, hiriko zati batzuetan trafikoaren abiadura 30 km/h-ra murrizten duen muga berriak "ez dio eragiten Lurraldebuseko lineen kalitateari, maiztasunari eta ordutegiari".

Bere sailak ohar batean adierazi duenez, Romerok informazio horren berri eman du Gipuzkoako Batzar Nagusietan egin duen agerraldian, abiadura-muga berri horiek indarrean jarri ondoren Lurraldebus hiriarteko garraioaren zerbitzu publikoan aurreikusitako neurriak azaltzeko.

Bere hitzaldian, diputatuak azaldu duenez, "abiadura-muga berriak ez die eragin Lurraldebuseko sareko lineei", 30 km/h baino gutxiagora zirkulatzea "arau orokorra Gipuzkoako herri eta hiri gehienetan".

Egoera horrek, adierazi duenez, "zerbitzua eraginkortasun eta eraginkortasun baldintza zorrotzenetan ematea" ahalbidetu du.Romero ha aclarado también que la reciente introducción de los nuevos límites en Donostia "tampoco ha influido en la circulación de algunas líneas de Lurraldebus", si bien para analizar la situación y dar "una respuesta eficaz" se ha encargado un informe para la detección de "posibles afecciones" a los servicios de las compañías Ekialdebus, Garayar, Euskotren y La Guipuzcoana en la capital donostiarra.

Hala ere, txosten honen diagnostikoa Donostiako Udalak berretsi zain dagoela aurreratu du, izan ere, "itxura guztien arabera, 30 km/h-ko abiaduran zirkulatzeko aplikazioa atzeraka ibiliko da Donostian, "eskola-egutegiaren edo argi-pantailen bidez jakinaraziko diren beste gai batzuen arabera".

Egoera hori ahalik eta lasterren argitzea espero du Romerok, "mapa nola geratuko den jakiteko" eta Donostiatik doazen lineak "kaltetuak" ote diren jakiteko, haren ustez gertatuko ez den zerbait.

Foru arduradunak gogorarazi du, gainera, konpromisoa hartu duela "Lurraldebuseko sareko linea guztietan zerbitzua emateko eraginkortasun- eta eragimen-baldintzei eusteko".

Gainera, aurreratu duenez, "behar diren neurri zuzentzaileak aplikatuko dira antzemandako ukipenak neutralizatzeko, batez ere Aldundiaren eskumen eta erantzukizunaren mende daudenak".

Era berean, azpimarratu du mugikortasun iraunkorreko jarraibide berrien aldeko neurrien eraginkortasunak helburu hauek "betetzearen alde lerrokatutako gobernantza" eskatzen duela: garraio publiko kolektiboa eta hiriguneetan bizikletazale eta oinezkoen mugikortasuna sustatzea, eta, gainera, automobil kopurua murriztea.

Haren iritziz, horiek guztiak "herri eta hirietako hiri-espazioen kudeaketari aurre egiten dioten mugikortasun iraunkorreko planetan sartu behar dira".

Gogora ekarri du, alde horretatik, Gipuzkoak Espainiako zortzigarren postuan dagoela garraio publikoaren bidezko diru-sarreren bilketan. Datu horren arabera, "erabiltzeko zortzidunak ere bagara".