Síguenos en redes sociales:

EAEko errepideetan istripua izan dutenen %9k bakarrik dute 64 urte baino gehiago

Istripua izan zuten hamar pertsonatik zazpi gizonak ziren, eta hiru emakumeak

EAEko errepideetan istripua izan dutenen %9k bakarrik dute 64 urte baino gehiagoArnaitz Rubio

Iaz EAEko errepideetan istripua izan zuten pertsona guztien %9 baino ez ziren 64 urtetik gorakoak, baina zauritu larrien %24 izan ziren, Ertzaintzak egindako 2024ko istripu-tasaren balantzeak jasotzen duenez.

2024an EAEko errepideetan gertatutako trafiko istripuen ezaugarriei dagokienez (urtero errepikatzen dira aldaketa txikiekin), nabarmentzekoa da istripua izan duten hamar pertsonatik zazpi gizonak direla, eta hiru emakumeak. Hildakoen artean, gizonak %75 dira.

Hildakoen %81ek 18 eta 65 urte artean dituzte, eta gainerako %19ak 65 urte baino gehiago. Hildakoen artean ez zen 18 urtetik beherakorik izan iaz euskal errepideetan.

2.400 istripu urtean

Zirkulazio-istripuetan inplikatutako pertsonen %22 inguruk 45 eta 54 urte bitartean ditu; %18k 35 eta 44 artean; %18k 25 eta 34 artean; %15ek 15 eta 24 artean; %15ek 55 eta 64 artean; %9k 65 urte edo gehiago eta gainerako %3k 15 urte baino gutxiago. Errepideko istripuetan inplikatutako pertsonen adinaren araberako egitura hori 2024an ia ez da aldatu aurreko urteetan erregistratutakoarekin alderatuta.

Era berean, istripua izan duten pertsonen %77 gidariak dira, %22 bidaiariak eta %1 oinezkoak; inplikatutako ibilgailuen %63 turismoak dira; %7 animaliak; %4 ziklomotorrak edo motozikletak; %3 bizikletak eta gainerako ibilgailuak, pertsonak edo salgaiak garraiatzen dituztenak.

Biktimak eragin dituzten istripu-motei dagokienez, %43 martxan zeuden ibilgailuek talka egitearen ondorio izan da; %20, segurtasun-hesiaren edo bideko beste elementuren baten aurka talka egitearen ondorio; %14, erorikoen ondorio; %4, iraulketen ondorio; %5, galtzadatik irtetearen edo desagertzearen ondorio; eta %4, pertsonak harrapatzearen ondorio. Gainerako %10aren barruan, beste mota bateko istripuak osatzen dituztenak, %1 baino ez dira animaliak harrapatzea.

Biktimak eragin dituzten istripuen seriea estatistikoki fidagarriena da bide-istripuekin lotutako serie guztien artean, eta beheranzko joera erakusten du 2003tik (4.447 ezbehar eta zauritu izan ziren). Hala ere, azken 10 urteetan istripu-tasaren zifrak egonkortu egin direla ikusten da, 2.400 istripu inguru urteko biktimekin.

Zaurituak erregistratu diren istripuetan bidearen egoerari dagokionez, kasuen %62an lehorra eta garbia zegoen, eta gainerako % 38an baldintzatzaileren bat zegoen azalean: ura, elurra, izotza, olioa, etab.

Biktimak eragin dituzten istripuen %52 lanegunetan gertatu dira, eta ez da aldaketa handirik ikusi asteko egunen arteko banaketan.

Babesaren erabilera orokortua

Biktimak eragin zituzten istripu gehien urrian eta ekainean gertatu ziren (istripu guztien %11 eta %10, hurrenez hurren), eta gutxien, otsailean (%6), azaroan eta urtarrilean (%7).

Kontuan hartu beharreko datu bat da istripua izan duten gidariek uhala edo kaskoa oro har erabiltzen dutela. Bai autoko gidariek eta bai bidaiariek (motor-bizikletak barne) ez zeramaten segurtasun-uhalik edo kaskorik, hurrenez hurren, %1 baino gutxiago.