Bidegik lan gehiago esleitu ditu AP-8 autobideko lotuneetan segurtasuna areagotzeko eta sareko puntu kritikoetan ur-putzuak sortzea saihesteko, Irune Berasaluze Gipuzkoako Foru Aldundiko bozeramaileak jakinarazi duenez.
Foru Gobernu Kontseiluaren osteko prentsaurrekoan, Berasaluzek azaldu du, alde batetik, AP-8rako lotuneak hobetzeko lanak egingo direla Behobiatik Hernaniko zerbitzugunearen pareraino. Horren barruan 2 kilometroko zatia dago, GI-20aren ekialdeko zatitik Errenteriako AP-8arekiko loturaraino eta Pasaiako lotuneraino.
Helburu nagusia konexio bakoitzaren segurtasuna indartzea da, zoruak berrituz, seinale horizontal eta bertikal berriak jarriz, balizatzeko eta eusteko sistemak jarriz, kaptafaroak instalatuz eta fresaketak eginez.
AP-8ko Behobiako lotuneetan, Irungo Oinaurreko lotunean, Irungo Bentetako lotunean, Oiartzungo zerbitzuguneko lotunean, Oiartzungo 11. lotunean, GI-20ko eta AP-8ko Errenteriako eta Pasaiako lotuneetan, Astigarragako 19,000 kilometro-puntuan eta Hernaniko zerbitzugunean jardungo da. Obrak, 855.700 euroko aurrekontuarekin (gehi BEZa), sei hilabeteko epean egingo dira.
Ura drainatzea
Aldi berean, drainatze-lan espezifikoak jarriko dira abian AP-8, AP-1 eta GI-20 errepideetako hainbat tartetan, galtzadako ur-metaketa kentzeko eta euri handia egiten duen egunetan arrisku-egoerak prebenitzeko.
Horrela, soluzio teknikoak aplikatuko dira, hala nola zeharkako arraildurak edo luzetarakoak, kanaletak tarteko pasabideetan eta, Hirubideko biaduktuaren kasuan (Lasarte-Oria), zulaketak taulan eta hustuketa-sistema bat instalatzea beheragoko hodien bidez. Esku-hartze hori 623.600 euroan esleitu da (gehi BEZa), eta gauzatzeko epea sei hilabetekoa izan da.
Ekialdeko Zarautz eta Oiartzungo bidesariak
Era berean, Bidegik erabat berrituko ditu Ekialdeko Zarautz eta Oiartzungo bidesariak, modu autonomoan funtzionatzea ahalbidetuko duten kobrantza sistema berriak jartzeko.
Zarautz berritzeko aurrekontua 3.354.100 eurokoa da, gehi BEZa, 13 hilabete eta 2 asteko egikaritze-epearekin. Oiartzunerako aurrekontua 2.966.400 gehi BEZa da, 12 hilabeteko epea, eta kontrol-eraikina ere egokituko da.
Bi kasuetan, markesinak eta egungo bideak eraistea aurreikusten da, eta horien ordez arkupe berriak jartzea, bakoitzean sei bide izango dituztenak, horietako bi itzulgarriak Zarautzen kasuan.
Berasaluzek azaldu duenez, lan horiek "guztiz operatiboak direnez, fase desberdinetan egingo dira, eraginkortasunari eusteko, eta itxiera puntuala behar izanez gero, gaueko ordutegian egingo dira".
TAG gailua
Kobratzeko estazio berriak prest egongo dira bide dinamiko gisa jarduteko, TAG gailu bateragarri bat irakurriz, hala nola Via-T edo Abiatu , ibilgailuak abiadura murriztuz igarotzea ahalbidetuz, baina gelditu gabe. TAGarekin, telefono mugikorraren, erloju adimendunaren, banku-txartelaren edo eskudiruaren bidez ordaintzeko ere erabili gabeko bide automatiko gisa gaituta egongo dira.
Zehaztu duenez, "horretarako, matrikula irakurtzeko kamerak eta bereizmen handiko kamerak izango dituzte bidesariek, autobidera zer ibilgailu-mota sartzen edo irteten den zehazteko; era guztietako ordainketak egiteko makina automatikoak eta urruneko komunikazio-mekanismoak". " Berrikuntza horrek trafikoa arintzea eta bidesari berrietan ordaintzeko erosotasuna ekarriko du", gaineratu du Berasaluzek.