Usurbilgo Euskotrenen geltoki berria urte amaieran edo 2026aren hasieran amaituta egongo da
Proiektuaren arabera, hiru trenbide-pasagune kendu behar dira pasarela baten alde
Euskotrenen Usurbilgo geltokia, herrigunearekiko lotura hobetuko duen proiektua, hiru trenbide-pasagune kentzea eta N-634 errepidearen gainean oinezkoentzako pasabide berri bat jartzea barne hartzen duena, urte honen amaieran edo 2026aren hasieran jarriko da martxan.
Ekainaren hasierarako oinezkoentzako pasabidea jarriko da, eta uztailaren amaierarako, berriz, Bilborako nasa, Eusko Jaurlaritzak ohar baten bidez jakinarazi duenez.
Susana García Chueca Mugikortasun Iraunkorreko sailburuak geltoki berriaren obrak bisitatu ditu, Agurtzane Solaberrieta Usurbilgo alkatearekin eta Rafael Marcano ETSko eraikuntza zuzendariarekin batera. Geltoki berriak 9,3 milioi euroko aurrekontua du obra zibiletarako.
Oinezkoentzako pasabidea
Proiektuak kabalkadarako eraikin bat proposatzen du, irizpide eta behar berrietara egokitua, ekialderantz 100 metro mugituta, hasierako egoeratik, Mugikortasun Iraunkorreko Departamentuak adierazi duenez.
Eraikin honek 231 metro karratuko bolumen bakarra du, eta sarrera nagusia ekialdeko fatxadan dago, herrigunearekin zuzenean lotzen duen oinezkoentzako pasabidearen maila berean. Bertatik sartzen da erabiltzaileen fluxu handiena, baina N-634 errepideko autobus-geltokiarekin lotzen diren eskaileren eta igogailuaren bidez ere sartu ahal izango da.
Geltokiaren eraikinetik aurrera, oinezkoentzako pasabidea arrapala bat izango da, % 3,3ko maldarekin, eta hor kokatuko dira igogailua eta eskailerak, Ingemar industrialdearen beste aldera jaisteko.
Lanak amaitzean, geltokia zuzeneko bi bidek eta azken muga duen baztertzeko bide batek osatuko dute, bai eta alboko bi nasak ere, zirkulazioko bide nagusi bakoitzerako.
Aginagako mozketa
Usurbilgo udalerrian ere, ETS joan den astean hasi zen Aginagako mozketa izeneko proiektuaren lanak egiten. Proiektu horren bidez, 1.329 metroko tunel bat eraikiko da trenbide bikoitzean, egungo ibilbidea laburtzeko eta Zarautz eta Donostia arteko maiztasunak bikoizteko.
Laster, Donostia aldeko tunelera sartzeko bideak moztu eta belar-sastrakak kenduko dira, eta maiatzean, Txokoaldeko zubian aurrez fabrikatutako habeak fabrikatzen hasiko dira.
Horregatik, ekainaren 2tik aurrera, zubi horretako zirkulazioa moztuko da, kaltetutako zerbitzuak desbideratzeko eta taula eraisteko lanekin hasteko.
Trenbidearen ibilbide berriak 1.500 metro inguru murriztuko du ibilbidea eta Aia-Orio eta Usurbilgo geltokien arteko bidaia denbora 2 minutu murriztuko du.
Trenbidea tunelean bikoiztuz gero, bidaiari- eta salgai-unitateak gurutzatu ahal izango dira, eta, beraz, gaur egun 30 minuturo egiten diren zirkulazioak 15 minuturo izatera igaroko dira.
Temas
Más en Sociedad
-
La Diputación presentará a finales de año en las Juntas Generales la propuesta de impuesto turístico
-
El consumo de energía eléctrica en Euskadi bajó en mayo un 3,7% y el de gas natural un 10,2%
-
En imágenes: Final del II Campeonato de Mus de Grupo Noticias
-
El Gobierno español aprueba prohibir la publicidad de combustibles fósiles y aumentar los precios en la reventa de entradas