55 urtetik gorako pertsonen % 77k uste du ez dagoela adin jakin bat gidatzeko adinik, eta mugak beste faktore batzuen arabera ezarri behar direla, hala nola pertsona bakoitzaren osasunaren eta erreflexuen arabera, MAPFRE Fundazioko Ageingnomics Ikerketa Zentroak Googlerekin elkarlanean egindako 'V. Kontsumitzaile Seniorraren Barometroa' 2024ren arabera.
Ikerketaren arabera, 2.259 pertsona elkarrizketatu dituzte, eta inkestan parte hartu duten pertsonen % 61ek gutxienez astean behin gidatzen duela adierazi du; maiztasun hori nabarmen jaisten da 70 urtetik aurrera.
Ikerketaren emaitzak
Bestalde, horietako gehienentzat 74 urtetik aurrera norbait adinekoa da, nahiz eta uste duten gizarteak 67 urteetan finkatzen duela une hori. Ikerketaren arabera, 55 eta 59 urte bitarteko hiru pertsonatik batek diskriminazioa sentitu du adinagatik.
Lan-bizitzari dagokionez, 55 urtetik gorakoen % 15ek bizitza profesionala 65 urtetik gora luzatuko lukete, eta lanean dauden seniorren % 38k eta jada erretiratuta daudenen % 25ek lana eta pentsioa uztartu nahiko lituzkete.
Era berean, inkestari erantzun diotenen %80k elikadura zaintzen dute; %59k lo orduak errespetatzen dituzte, %58k ariketa fisikoa egiten dute eta %53k prebentziozko azterketa medikoak egiten dituzte; jarrera horiek ohikoagoak dira 65 urtetik aurrera. Gehienek ia ez dute osasungintza erabiltzen 70 urte bete arte; adin horretatik aurrera, hamarretik zazpi hilean behin joaten dira medikuarengana, gutxienez.
Harreman intimoei dagokienez, bikotekidea duten seniorren %84k berataz maiteminduta daudela onartzen dute; %63k bizi-kalitate ona izateko sexua garrantzitsua dela onartzen dute; eta ia erdiek (%48) beren bizitza sexualarekin pozik daudela diote. Txostenak dio %54 ez liratekeela etxea uzteko prest egongo, eta %18k egoitza batean bizitzeko aukera jasotzen dutela.
Azkenik, 2023ko datuekin alderatuta, 74 eta 85 urte bitarteko pertsonen %27 gehiagok erabiltzen du Internet egunero: %85ek bere bankuan kontsultak egiten ditu, %76k erosketak egiten ditu, %65 sare sozialetan aktiboa da eta edukiak argitaratu edo kontsumitzen ditu, eta %52k ikastaroak egiteko erabiltzen du.