Síguenos en redes sociales:

VTCek salgai txikien banaketak egin ahal izatea babestu du Gorenak

Auzitegi Gorenak dio lurreko garraioen araudian ez dagoela berariazko debekurik

VTCek salgai txikien banaketak egin ahal izatea babestu du GorenakEP

Auzitegi Gorenak (TS) VTC ibilgailuek ere merkantzia txikiak banatu ahal izatea babestu du, dagoeneko ematen duten bidaiarien garraio zerbitzua alde batera utzita, lurreko garraioak arautzen dituen araudian ez baitago debeku espresurik.

Auzitegi Gorenaren Administrazioarekiko Auzien Salak atzera bota du Madrilgo Erkidegoak Madrilgo Justizia Auzitegi Nagusiaren (TSJM) epai baten aurka aurkeztutako errekurtsoa. Epai horrek arrazoia eman zion Cabify taldeko Prestige and Limousine enpresari, autonomia-erkidegoak 2020ko azaroan egindako errekerimenduaren aurka, eta, horren bidez, Madrilgo Justizia Auzitegi Nagusiak Cabify taldearen web-orrialdearen igorpena berehala bertan behera uztea eskatu zion.

Magistratuek Europa Pressek jasotako epai batean azaldu dutenez, lurreko garraioak arautzen dituen araudiak ez du berariaz debekatzen bidaiariak garraiatzeko baimen baten babesean dauden ibilgailuek objektuak edo salgaiak garraiatzea, ezta bidaiaririk ez dagoenean ere.

Mandatuak

Madrilgo Erkidegoak argudiatzen zuenez, Lurreko Garraioen Antolamenduari buruzko Legearen 99.2 artikuluaren idazketan xedatzen denez, bidaiarien ekipajeez bestelako objektuak edo mandatuak garraiatzeko aukera bidaiariak daudela suposatuz aurreikusten da; izan ere, arauak eskatzen du kanpoko objektuek ez ditzatela bidaiariei eragozpen edo eragozpen bidegabeak eragin.

Prestige and Limousinek, berriz, argudiatu zuen arau horretatik beretik ondorioztatzen zela VTC baimenek bai gaitzen dutela salgai txikiak garraiatzeko, eta, edozein kasutan, baimentzen duela bi tonatik beherako gehieneko masa baimendua duten turismo-ibilgailuetan salgaiak garraiatzea, inolako baimenik gabe.

Gorenaren abala

Auzitegi Gorenak babestu egiten du TSJMren epaia, zeinaren arabera legeak eta erregelamenduak argi eta garbi baimentzen baitute VTC lizentzia duten ibilgailuek garraiatzen dituztela bai ibilgailua okupatzen duten bidaiarien ekipajea, bai bestelako objektuak edo mandatuak, baldin eta horiek garraiatzea autoaren ezaugarriekin bateragarria bada eta bidaiariei eragozpen edo eragozpen bidegaberik eragiten ez badie.

Madrilgo Justizia Auzitegi Nagusiak argitu zuen ezin zela interpretatu beste objektu horiek ibilgailuan garraiatutako bidaiarienak izan behar zutenik, kasu horretan erabiltzaileen "ekipaje" kategoria orokorrean sartuko liratekeelako.

Gainera, gogora ekarri zuen legediak baimena behar izan gabe salgaiak garraiatzeko aukera ematen duela zenbait kasutan. Zehazki, baimendutako gehieneko masa duten ibilgailuetan egindakoak.

Hori dela eta, TSJMk jarduera bertan behera uzteko eskaerak justifikazio juridikorik ez duela ondorioztatu zuen. Auzitegi Gorenak gaineratu duenez, "Madrilgo Erkidegoak ez du inolako arrazoi edo argudiorik eman orain arte proposatu duen murrizketaren alde egiteko".

Murrizketa hori "ez da egokia, ezta arrazoizkoa ere, eta, beraz, enpresa-askatasunerako eskubidearen aurkakotzat jo behar da, baita Merkatu Batasuna Bermatzeari buruzko abenduaren 9ko 20/2013 Legearen 5. artikuluaren aurkakotzat ere", zehaztu du.