Unibertsitateen 9. taldeko (G-9) Akademia Antolakuntzako Batzordeak atzo erabaki zuen Santanderren 2024-2025 ikasturtean doako on line ikastaroen katalogo bateratua abiaraztea, graduko ikasleentzat. Garapen Iraunkorreko Helburuekin (GJH) zerikusia duten gaiak jorratuko dituzte ikastaroek, eta sei ECTS krediturekin onartu ahal izango dira.

Kantabriako Unibertsitateko Paraninfoa izan zen batzordearen bilera horren egoitza. Eva Ferreira Euskal Herriko Unibertsitateko errektorea izan zen batzordeburua, eta ongietorria eman zien bertaratutakoei, Ángel Pazos Carro errektore anfitrioiarekin batera. Bederatzi unibertsitate kidetatik eta Murtziako Unibertsitatetik etorritako 18 pertsonak hartu zuten parte.

Halaber, G-Zerbitzu (G-S) Gobernuen Sarea abian jartzea erabaki zen, inguruko benetako beharretan oinarritutako esperientzia-pedagogia, komunitateak identifikatua. Metodologia horretan, unibertsitateko ikasleek beren titulazioaren gaitasunek jasotzen dutena ikasten dute, baina, aldi berean, komunitateari zerbitzu bat eskaintzen diote. “Eredu horretan, ikasleak benetako aldaketa-eragiletzat hartzen dira, eta haien ikaskuntza-prozesuak, aldi berean, onura soziala eragiten du”, adierazi zuen Ferreirak.

Topaketan, unibertsitate-ikasketen antolaketa eta kalitatea ziurtatzeko prozedura ezartzen dituen irailaren 28ko 822 Errege Dekretuari titulu ofizialak nola egokitzen zaizkion ere aztertu zen, kide diren unibertsitateetan. Azkenik, G-9 Irakaskuntza Berrikuntzako Unibertsitate arteko I. Jardunaldiaren proposamena jaso zen. Unibertsitateen 9. taldea unibertsitateek osatzen dute, bakoitza bere Autonomia Erkidegoan unibertsitate publiko bakarrak baitira.

Elkarrizketarako gaitasuna

Bestalde, jarduneko Unibertsitate ministroak, Joan Subirats-ek, adierazi zuen unibertsitateak “elkarrizketarako eta elkarreraginetarako gaitasun handiagoa duten pertsonak prestatu beharko lituzkeela”, eta ikerketa “kokatu eta garrantzitsua” garatu beharko lukeela, “hegazkortasuna, ziurgabetasuna, konplexutasuna eta anbiguotasuna” nagusi den garaiaren aldaketaren aurrean.

Foro batean, Subiratsek nabarmendu zuen topaketa honetan aukeratutako gaiaren “asmamena”, “nola jakin nola aurre egin garai aldaketa horren egungo erronkei, superespezializaziokoak ez diren logiketatik, baizik eta ulermen askoz globalagoa bilatuz”, eta nabarmendu zuen Unibertsitate Sistemaren Lege Organikoak ekarri duen lege-aldaketa “esanguratsua” izan dela. “Denoi eragiten digun garai-aldaketak dakarren guztiari aurre nola egin eztabaidatzea” planteatzen du, bai eta unibertsitateak “gizarte osora joaten hastea” ere, ez soilik unibertsitate-biztanleriari.