Zirkulazio-isunik eta aurrekaririk ez duten gidarien erdiek baino gehiagok edari alkoholdun bat edo bi hartu ondoren gidatzen dute, Granadako Unibertsitateko Mente, Cerebro y Comportamiento Ikerketa Zentroak egindako bi azterlanen arabera.
Ikerketaren arabera, gizon gehienek onartzen dute garagardo bat edo bi edo ardo kopa hartu ondoren gidatzea. Horren arabera, arau-hausteen historia garbia duten eta trafiko-delituengatik aurrekaririk ez duten gidariek alkoholarekin eta drogekin ere arriskuak hartzen dituzte, substantzia horiek gidatzean duten inpaktu negatiboa gutxietsiz.
Era berean, egiaztatu dute gidarien %15ek erabiltzen dutela autoa drogak kontsumitu ondoren, eta horrek adierazten du autokontrolik eta arriskuaren pertzepziorik ez dagoela.
"Arriskua dakarte"
Candida Castro Granadako Psikologia Fakultateko katedradun eta ikertzailearen arabera, gidarien erdiek onartzen dute edatea eta gidatzea, eta ohartarazi du: "Ez dute aurrekaririk, baina arriskua dakarte".
Zientzialari taldeak elementu demografikoekin eta gidatze portaera arriskutsuekin lotutako substantzien kontsumo-ereduak aztertu ditu, hala nola akatsak, zirkulazio arauen urraketak eta ia istripuak.
Zifra horietan aldeak daude sexuen artean; izan ere, gizonek baieztatzen dute gehienek garagardo bat edo bi edo ardo kopa bat edo bi hartu ondoren gidatzen dutela.
Castroren arabera, ikerketa ikusita, aurrekaririk ez duten gidariek ere arrisku handia dute, eta horrek iradokitzen du prebentzio-estrategiak ez direla ohiko arau-hausleetan edo berrerorleetan bakarrik zentratu behar.
Gainera, aurkikuntzek azpimarratzen dute, bere ustez, gidatu aurretik gizartearen tolerantzia berrikusi behar dela kontsumo moderatuarekiko, "dosi arinak ere istripu gehiagorekin, gidatzean egindako akatsekin eta jarrera ausartegiekin lotzen direlako".
Ikerketaz arduratzen den talde zientifikoak azterketa multibariala egin du substantzien kontsumoaren, aldagai soziodemografikoen eta portaera arriskutsuen arteko loturak identifikatzeko.
Halaber, kontsumo-maila lotu du bide-gorabeheren, isunen eta gidatze-akatsen historialarekin. Ikerketak gidari ez-arau-hausleetan eta arriskutsutzat hartu ohi ez den baina arriskutsutzat har daitekeen biztanlerian zentratzen dira.