Francesco 'Pecco' Bagnaia (Ducati Desmosedici GP25) italiarrak denboraldiko lehen garaipena lortu du MotoGPko Ameriketako Sari Nagusia irabazita. Marc Márquez espainiarrak (Ducati Desmosedici GP25) lurrean bukatu du eta bigarren postua Alex Márquez (Ducati Desmosedici GP24) anaiari eman dio.
Marc Marquezek erorikoa izan zuen lasterketa bakarrik gidatzen zuenean, eta hiru aldiz gainditu zuen zirkuituko itzuli azkarreko errekorra, Bagnaiarengandik eta Alex anaiarengandik aldenduz.
Marc Marquez lasterketatik kanpo zegoela, Bagnaia italiarra lider jarri zen, eta Alex Marquez eta Fabio di Giannantonio (Ducati Desmosedici GP25) izan zituen atzetik.
MotoGPko lasterketako lehen nota nabarmena Fabio Quartararo frantziarraren (Yamaha YZR M 1) erorketa izan zen, irteera formazioko itzulian lehorreko 'slicks' pneumatikoak muntatu zituenean, baina zorionez irteera formazioraino iritsi ahal izan zen, Jack Miller australiarraren (Yamaha YZR M 1) laguntzarekin bere motorra abiarazteko.
Irteerako egoera kaotikoa izan zen , euriaren ondorioz, gero gelditu egin baitzen, eta horrek erabakigarria egingo zuen pneumatikoak aukeratzea, eta, ondorioz, mekanikariek irteera formazioan bertan lan handia egitea, nahiz eta pilotu lasaienetako bat Marc Márquez bera izan, 'pole position' -aren egilea eta 'sprint' lasterketaren irabazlea.
Pilotu gehienek bustitze-konfigurazioa aukeratu zuten, ur-pneumatikoekin, baina guztiek izango zuten beren tailerretan sartzeko aukera, motoz aldatzeko, lasterketa hasieratik 'bandera artean' izendatu baitzuten.
Hala ere, ustekabeak jauzi egin zuen eta pilotu askoren artean kaosa sortu zen Marc Marquez munduko txapelketako liderra bere tailerrera korrika atera zenean.
Haren atzetik, bere taldekidea, Francesco 'Pecco' Bagnaia italiarra eta beste pilotu guztiak tailerretan sartzen hasi ziren, eta, horren ondorioz, bandera gorria erakutsi behar izan zioten Lasterketa Zuzendaritzari, lantegietatik taldeen estrategia guztiak aldatzeko eta probari berriro ekiteko, irteteko prozedura azkar batekin eta buelta bat gutxiagorekin (19).
Bigarren irteera-prozedura horretan, pilotu guztiek lehorreko pneumatikoekin ('slicks') irtetea erabaki zuten, baina tailerretan sartzeko aukerarekin, euria berriro agertzen bazen motoz aldatzeko.
Bigarren irteeran, Marc Marquezek arazoak izan zituen bere motorraren aurreko esekidura blokeatzeko eta Maverick Viñalesek bertan behera utzi behar izan zuen bere KTM arazoekin.
Semaforoa itzali egin zen, eta oraingoan Marc Marquezek ez zuen huts egin, eta lehena izan zen 'negoziatzen', Alex Marquez anaiaren eta 'Pecco' Bagnaiaren aurretik, Fabio di Giananntonio (Ducati Desmosedici GP25) eta Pedro Acosta (KTM RC 16) atzean zituztela.
Itzuli batean, Marc Marquezek lasterketa buruan 'luzaketa' gogorra egitea lortu zuen. Bien bitartean, Bagnaia eta bere anaia Alexen arteko borrokak mesede baino ez zion egiten bere abantaila are gehiago handitzeko, 'Diggia' gonbidatu bereziarekin eta atzerago Jack Miller australiarra buru zuen beste talde batekin, non Fabio Quartararo, Pedro Acosta eta Franco Morbidelli (Ducati Desmosedici GP24) ere zeuden.
Bigarren itzulian, Marc Marquezek segundo bateko aldea zuen Alex anaiarekiko, eta horrek 'Pecco' Bagnaia eta 'Diggia' estu mantentzen jakin zuen lasterketako lehen minutu horietan.
Une horretatik aurrera, lasterketaren interesa Bagnaiak Marc Marquezek zuen ia bigarren eta erdiko aldea berreskuratzeko gai izango ote zen egiaztatzera bideratu zen, eta egia esan, lehen itzuli horretan Alex Marquezen aurretik Marquez anaien artean nagusienari ia hiru hamarren 'urratu' zizkion.
Marc Marquezen erantzuna berehala etorri zen. Hurrengo itzulian bira azkarra egin zuen 2: 02.466an, jada zirkuituko errekorra zena, iaz Maverick Viñalesek Aprilia RS-GPrekin lortutakoa gaindituz, 2: 02.575ean filmatu zuena.
Marc Marquezek zehaztasun milimetrikoz filmatu zuen liderra, une oro Bagnaia eta bere anaia Alex Marquez kontrolatuz, bere atzetik zihoazenak, Fabio di Giannantonio laugarren postuan eta Franco Morbidelli bosgarren.
Aurretik , Marc Marquezek zirkuituko errekorra birritan hautsi zuen , seigarren itzulian 2: 02.433 eta zazpigarrenean 2: 02.221 egin baitzituen, Pedro Acosta lehenengo bihurgunean zoruetatik zihoala, nahiz eta enbragea askatu gabe bere motora igo eta lasterketan askoz atzeratuago jarraitu ahal izan zuen.
Baina gertatuko ez zela zirudiena iritsi zen. Marc Marquezen akatsa, laugarren bihurgunean marra zuria zapaldu eta zoruetatik joan zena.
Nahiz eta lasterketara itzuli ahal izan zuen moto oso kaltetuarekin (eskuin aldeko estriborik gabe) hogeigarren postuan egin zuen, buruan bere taldekidea, 'Pecco' Bagnaia, bakarrik utziz, lidertzarekin topo egin zuena eta neurri batean Alex Marquez 'aktibatu' zuena, zeinak, arrakastarik gabe, italiarra harrapatzen saiatu zen.
Marc Marquez lasterketan eusten saiatu zen, baina ezinezkoa izan zen motorraren baldintza teknikoengatik eta amaierarako sei itzuli baino gutxiagora bere tailerrera itzuli eta uztea erabaki zuen.
Azkenean, 'Pecco' Bagnaiak denboraldiko sari nagusietako bere lehen garaipena sendotu zuen arazorik gabe, Alex Márquez eta Fabio di Giannantonioren aurretik, eta Fermín Aldeguer (Ducati Desmosedici GP24) espainiarrak bosgarren posturaino igotzea lortu zuen.
Laugarren postua Franco Morbidellirentzat izan zen, Jack Miller, Marco Bezzecchi (Aprilia RS-GP), Enea Bastianini (KTM RC 16), Luca Marini (Honda RC 213 V), Ai Ogura (Aprilia RS-GP) eta Fabio Quartarararoren aurretik.