Solarisek, CAF taldearen filialak, bi kontratu sinatu ditu Poloniarako 67 autobus elektriko hornitzeko, eta horien zenbatekoa 50 milioi eurotik gorakoa da.
Bi kasuetan aukeratutako eredua Urbino autobus artikulatua da, 18 metrokoa, Solarisen intsignia gabeko ibilgailua eta Europako merkatuko operadore eta hiri-garraioko agintarien artean gehien eskatzen denetako bat, euskal enpresak ohar baten bidez jakitera eman duenez.
Varsovia
Alde batetik, Varsovia hiriak, Europako autobus elektrikoen flotarik handienetakoa duenak, gehienak Solarisek hornitzen dituenak, bere zerbitzuak handitzea erabaki du MZA (Miejskie Zak 'ady Autobusowe) tokiko operadorearen bidez, 50 autobus elektriko Solarisen eskaera berri batekin.
Unitateek propultsio modularreko sistema bat izango dute. Sistema horren diseinuan ibilgailuaren sabaian propultsio-osagaiak muntatzen dira, eta horrek aukera ematen du bidaiarientzako espazioa ahalik eta gehien aprobetxatzeko eta guztira 100 bidaiari baino gehiagoko edukiera emateko.
Poznan
Bestalde, Poloniako mendebaldeko Poznan hiriak ere garraio publiko jasangarrian inbertitzearen aldeko apustua egin du, Solarisi 9 autobus elektriko erosita (Urbino 18), eskaera 8 ibilgailu gehiagorekin handitzeko aukerarekin.
Artikulatutako 17 autobus horietako bakoitza 2026ko bigarren hiruhilekoan entregatzea aurreikusten da, autonomia handia izango du eta gutxienez 110 bidaiarirentzako gaitasuna izango du.
MPK Poznanek 300 Solaris autobus baino gehiago ditu dagoeneko, horien artean bateria bidez propultsatutako 58 autobus eta hidrogenozko 25 ibilgailu, zehaztu du iturriak.
3.000 autobus Europan
CAFek gogorarazi du Solaris filialak 3.000 autobus elektriko inguru hornitu dituela Europan Oslo edo Berlin bezalako hirietarako.
Izan ere, Solaris Urbino 18 autobus elektrikoa, duela gutxi Berlingo BVGren flotan sartu dena, serieko lehen autobus bihurtu da bateria-pasaportea duen munduan.
Pasaporte hau baterien jatorriari eta osaerari, ingurumen-inpaktuari eta birziklapen egokirako beharrezko datuei buruzko informazio zehatza ematen duen dokumentu digitala da, eta, horrela, kudeaketa arduratsua eta iraunkorra sustatzen da.
Ibilgailu hori bateria-pasaportearekin entregatuz gero, Solarisek 3 urte aurreratuko du EBko araudia, eta 2027tik aurrerako ibilgailu elektriko guztietan sartu beharko du agiri hori.