Rebus Regionalbus Rostock operadore alemanak, Rostock eskualdeko (Alemania) garraio publikoaren kudeaketaz arduratzen denak, hitzarmen bat sinatu du CAF Taldeko Solarisekin, Solaris Urbino hidrogenozko 52 autobus (horietako bost 18 metroko ibilgailu artikulatuak) hornitzeko.

Euskal konpainiak azaldu duenez, Solarisek orain arte hidrogenoz dabiltzan ibilgailuekin lortu duen kontratu handiena da. Unitateak 2024aren amaieran entregatzea aurreikusita dago.

Autobus berriak hornitzearekin batera, kontratuan bi gasolindegi eraikitzea aurreikusten da, Güstrow eta Bad Doberan hirietan.

CAFek azaldu duenez, ibilgailuek "azken belaunaldiko hidrogenozko erregaiez hornituta egongo dira eskatutako bi autobus modeloetan: 70 kW 12 metroko autobusaren bertsioan eta 100 kW autobus artikulatuaren kasuan".

Halaber, Solaris High Power trakzio-bateria izango dute, eta haren funtzioa erregai-pilari laguntzea izango da, ibilgailuak energia gehien eskatzen duen uneetan.

Aurreko ekitaldian, Solaris izan zen "hidrogenozko autobusen merkatuko 1. enpresa Europan, %60tik gorako merkatu-kuotarekin. Gaur egun, hidrogenozko 100 Urbino autobus baino gehiago entregatu dizkie Italia, Alemania, Herbehereak, Suedia eta Poloniako operadoreei, eta 100 ibilgailu baino gehiago lotuko zaizkie teknologia horrekin. Teknologia hori, gaur egun, hainbat fabrikazio-fasetan dago, eta laster emango zaie.

CAF Taldeak eutsi egin dio "lidergoa sendotzearen" aldeko apustuari, Europako zero emisioko hiri-autobusean. Solarisek, 2022ko ekitaldiaren amaieran, eskaera-zorroa izan zuen, eta eskaera-zorroaren %76k zero emisioko unitateak izango zituen datozen hilabeteetan. Horren ondorioz, 2023aren amaieran, ia 3.000 autobus zeuden martxan, elektrizitate- eta hidrogeno-emisioak, Europako 20 herrialdetan baino gehiagotan.