Terran 1 kohetea, Relativity Space Inc.-ekoa, lehen aldiz merkaturatu zen, 3Dn inprimatua, eta ez zuen orbita lortu, hegaldian arazo bat izan ondoren.

Cañaveral lurmuturretik arrakastaz irten ondoren, arazo bat sortu zen suziriaren etapak banandu ondoren. Jaurtiketaren zuzeneko transmisio batek erakutsi zuen goiko etapako motorraren pizte-prozesua, itxuraz, aldez aurretik eten zela.

Hala ere, arduradunak pozik azaldu dira. "Max-Q, gure egitura inprimatuetako tentsio-egoerarik altuena, arrakastaz gainditzen dugu", jakinarazi zuen Relativity-ren taldeak bere Twitter kontuan jaurtiketak 3Dn inprimatutako suzirien teknologiak erakutsi zituela. Hori da gehikuntzako fabrikazioaren ikuspegi berriaren proba-punturik handiena. Gaur garaipen handia da, primizia historiko askorekin. Motor nagusia ebakiz eta etapak banatuz ere egiten dugu aurrera. Hegaldi-datuak ebaluatu eta hurrengo egunetan eguneratze publikoak egingo ditugu", esan dute.

"Zorte ona, ondo pasa" izeneko misio honekin, Relativityk asmo handiko zenbait emaitza lortzea espero zuen, hasierako saiakeran orbita lortzeko arrisku-kapitalaren babesa zuen lehen enpresa barne, 3Dn inprimatutako lehen kohete komertziala espaziora iristen, eta metano-erregaiz propultsatutako lehena orbita lortzen.

"Inor ez da inoiz saiatu 3Dn inprimatutako kohete bat orbitan jartzen" esan zuen Arwa Tizani Kellyk, Erlatibityn probak eta jaurtiketak egiteko programa teknikoko kudeatzaileak, zuzeneko transmisioan, Bloomberg-ek. "Eta gaur amaierara iritsi ez arren, nahikoa datu bildu ditugu 3Dn inprimatutako suziriak hegan egin daitezkeela frogatzeko".

Asteazkenean kaleratu zen Terran 1 kohetea %85ean zegoen inprimatuta 3Dn, baina Relativityk %95era iristea espero du etorkizunean. Relativityk dioenez, batez ere 3D inprimaketan bere suziriak eraikitzeko konfiantza duenez, konpainiak errazago egin dezake koheteen diseinua, eta kostuak eta eskulana murriztu.

Hasieran, konpainiak Terran 1 jaurtitzeko asmoa zuen martxoaren 8an, baina atzeratu egin zuen jaurtiketa, suziriaren propultsatzailearen tenperaturarekin arazoak zeudelako. Martxoaren 11n jaurtitzeko bigarren saiakera batean, suziriaren motorrak piztu egin ziren, baina laster itzali ziren aireratu gabe, eta horrek beste atzerapen bat eragin zuen.

Aeon de Terran 1 motorrek metanoarekin funtzionatzen dute; suzirientzako erregai berri samarra da, eta Space Exploration Technologies Corp. eta United Launch Alliance LLC enpresek koheteak sustatzeko erabiltzen dute. Bi konpainiek metano-erregaia erabiltzen duten hurrengo belaunaldiko suziriak dituzte, baina oraindik ez dira bota.

Erlatibity eta beste batzuen arabera, metanoa hidrogenoa bezain eraginkorra ez izan arren, maneiatzen errazagoa da. Beste aukera bat baino modu garbiagoan erretzen da, kerosenoa, eta horrek hondakinak murriztu eta berriz erabiltzea errazten du. Relativityk, azkenik, bere suziriak etorkizunean erabat berrerabilgarriak izatea nahi du.