Clément Beaune Frantziako garraio-ministroak "datozen egunetan" Europako Batasuneko homologoei "gutxieneko tarifa" bat proposatuko die hegazkin-txarteletan "gizarte- eta ingurumen-dumping-aren aurka borrokatzeko".

Hala adierazi du AFP berri-agentziak jasotako L'Obs atariari egindako elkarrizketa batean. Bertan, adierazi du jaurtiketa-prezioek ez dutela estaltzen aire-garraioaren kostu erreala, "trenbideak baino berotegi-efektuko gas gehiago igortzen baititu".

"Trantsizio ekologikoko une batean ezin da 10 euroko hegazkin-txartelik ordaindu", gehitu du ministroak, "planetarako prezioa ez duela islatzen" argudiatuz, kostu txikiko hegazkin-konpainien prezio-politika batzuei buruz.

Gainera, Beaunek justifikatu du "erabat" onartzen duela jarduera kutsatzaileak zergapetzeko beharra trantsizio ekologiko horretan inbertitzeko.

Proposamen hori beste urrats bat izango litzateke herrialde frantziarrarentzat, abiazioaren sektorean klima-aldaketaren aurkako borrokan. Izan ere, duela gutxi debekatu egin zituen eskualdeko hegaldiak, bi ordu eta erdi baino gutxiagoko iraupena duen treneko alternatiba bat dagoenean, eta Nantes, Bordele eta Orly arteko aireko loturei eragiten dienean.

Alde horretatik, Nazioarteko Aire Garraioaren Elkarteak (IATA), Willie Walsh zuzeneko orokorraren bidez, neurria "erabat zentzugabea" dela eta "ez duela ezertarako balio" esan zuen.

Hala, Walsh-ek azaldu zuenez, Europan 500 kilometro baino gutxiagoko ibilbide guztiak ezabatuz gero, hegaldien %24 kenduko litzateke, baina, aldiz, CO2 emisioak %3,84 baino ez lirateke izango, Eurokontroleko txosten bat aipatuta.