'Bayesian' ontziko kapitaina, James Cutfield zeelandaberritarra, ikertzen ari dira Palermoko kostaldean, Sizilian, belaontzia hondoratzeagatik. Zazpi pertsona hil ziren, tartean Mike Lynch britainiarra eta Jonathan Bloomer Morgan Stanley Internationaleko presidentea.

Hedabideek diotenez, igande honetan beste galdeketa bat egin ondoren, ikertzen ari direla jakinarazi zioten kapitainari, eta Italiako helbidea aukeratzera eta abokatu bat izendatzera gonbidatu zuten.

Egunean zehar, magistratuek alderdiak deituko dituztela espero da, Cutfield bera barne, Bayesian ontziaren hondoratzearen zazpi biktimen gorpuen autopsiak programatzeko, baina ez dakite, kapitainaz gain, tripulazioko beste kide batzuk ere ikertzen ari diren, guztiak Santa Flaviako (Palermo) hotel batean ostatu hartuta.

Anbrogio Cartosio fiskal italiarrak, hondoratzea ikertzen ari denak, prentsaurreko batean adierazi zuenez, "ez du tragediaren atzean dagoen hipotesirik baztertzen", eta "funtsezkoa" ikusten du yatea itsasotik berreskuratzea guztia argitzeko.

'Bayesian' yatea astelehen gauean hondoratu zen Siziliako Porticello herriaren kostaldean, ekaitz handi baten erdian, eta hondoratzean bere 22 bidaiarietako zazpi hil ziren, horien artean ontziko sukaldari Thomas Recaldo kanadarra, Lynch Hannahren 18 urteko alaba, haren abokatu Chris Morvillo eta emazte Neda eta Morgan Stanley International bankuko presidente Jonathan Bloomer eta haren emazte Judy.

Hurrengo bi egunetan, haren bila aritu ziren, eta dispositibo zaila izan zen: suhiltzaileak 123 aldiz sartu ziren belaontzian, 50 metroko sakoneran.

Bilaketa amaitzeko, sei gorpuak aurkitu zituzten itsasontziaren barruan, ezkerraldeko geletan, ziur aski, txopaz hondoratu eta eskuinaldeko hondoan etzanda geratu zenean, oxigenoarekin egindako azken zatia izan zelako.

Cartosio fiskalak baieztatu zuen bere ikerketak hondoratze erruzkoaren eta gizahilketa erruzkoaren delituak planteatzen dituela.

Era berean, azaldu zuen eskifaia ez dagoela legez behartuta Sizilian egotera, baina ez joateko nahia adierazi zuen, oraingoz "oso laguntzaile" izan direla aitortuz.

Belaontziaren etorkizuneko irtenbideari dagokionez, Palermoko kostazainen komandante Raffaele Macaudak defendatu zuen ezin dela aurreikusi noiz gertatuko den eta hilabeteak beharko lituzkeela, nabea 50 metroko sakoneran baitago.