Síguenos en redes sociales:

Eskola-inguruneetan eta ospitaleetan bide-segurtasuna hobetzeko bi radar berri izango ditu Donostiak

Urteko lehen seihilekoan, hirian instalatutako radarrek 1.994 arau-hauste detektatu zituzten guztira

Eskola-inguruneetan eta ospitaleetan bide-segurtasuna hobetzeko bi radar berri izango ditu DonostiakIker Azurmendi

Donostiako Udalak, ostiral honetan, hainbat radar-kabina berrituko ditu hiriko hainbat puntutan, hiri-sareko bide-segurtasuna hobetzeko, batez ere ingurune ahulenetan, hala nola eskola eta ospitaleetan.

Zehazki, Begiristain doktorearen pasealekuko kabina ordeztuko da (Onkologikoa), eta kabina bat jarriko da Jose Elosegui alkatearen etorbidean (Mirakruz gaina) eta beste bat Nafarroa etorbidean (Jesuitak Ikastetxea), Donostiako Udaletik zehaztu dutenez.

Aldaketa horiekin, hiriak abiadura kontrolatzeko bi gune berri izango ditu, eta sarea 12 radar-kokapenetan geratuko da guztira, hiri osoan jarduten duen radar mugikor batez gain.

Gaur egungo radar finkoak leku hauetan daude: Federico Garcia Lorca pasealekua, Loiolako Erriberako pasealekua, Otxoki pasealekua, Sibilia kalea, Fernando Sasiain kalea, Tolosa hiribidea, Jose Elosegi alkatearen hiribidea (Ulia pasealekua), Bizkaia pasealekua, Zorroaga pasealekua, Nafarroa hiribidea 11, Begiristain doktorearen pasealekua eta Jose Elosegui alkatearen hiribidea (Mirakruz gaina). Radar mugikorraren kokapena udalaren webgunean kontsulta daiteke.

Udalak adierazi duenez, gailu horien funtzio nagusia da "hirian bide-segurtasuna bermatzea, gidariei baimendutakoa baino azkarrago zirkulatzeko eta istripu-tasa prebenitzeko asmoa kenduz, herritar guztien onerako".

Nuevo radar instalado en la avenida de Navarra.

Eremu kalteberak

Kontrol-guneak kalteberenak direla hautemandako eremuetan daude, hala nola eskola-inguruneetan, ospitale-inguruneetan edo bidearen, trazaduraren edo kokapenaren baldintzengatik ez-betetze maila handiak izaten dituzten guneetan.

Hirian beste batzuetan jarri diren radar pedagogikoei dagokienez (Mirakruz gaina eta Jesuitak), "ez-betetze maila handiak" antzeman dira, eta, horren ondorioz, beste zehatzaile batzuekin ordezkatu dira, "ingurune horiek babesteko" helburuarekin. Gainera, Udala etengabe aztertzen ari da herri barruko bideak, halako disuasio-neurriak behar dituzten beste kokapen batzuk hautemateko.

2021az geroztik, eta Trafiko Zuzendaritza Nagusiak ezarritako arau aldaketaren ondoren, Donostia "30 Hiria" da, eta horrek esan nahi du herri barruko bideen %90 inguruk 30 km/h-ko muga dutela. Baimendutako abiadura handiena dutenak (40 km/h-50 km/h) hirira sartzeko bideak edo garraio publikoaren lehentasunezko ardatza osatzen dutenak dira. Muga horiek udalaren webgunean kontsulta daitezke.

Urteko lehen seihilekoan (urtarrila eta ekaina bitartean), Gipuzkoako hiriburuan, radarrek 1.994 arau-hauste atzeman zituzten modalitate desberdinetan (1.751 radar finko bakoitzeko eta 243 radar mugikor bakoitzeko). Horrek esan nahi du egunean 11 isun jartzen direla batez beste, eta hirian, berriz, egunean 320.500 ibilgailu motordun inguru mugitzen direla.

DGTk ezartzen duen bezala, horrelako arau-hausteengatiko zehapenak 100 eurotik 600 eurora bitartekoak dira, eta puntuak kentzeko aukera ere badago. Kasurik larrienetan (hiri barruan ezarritako muga 60 km/h-ko abiaduran gainditzea), ondorio penalak ere izan ditzake.