Osakidetzak 135.883 mezu bidali ditu urteko lehen sei hilabeteetan EAEko hainbat ospitaletako kirurgia- eta larrialdi-eremuetan ospitaleratutako 20.625 lagunen laguntzaileen mugikorretara (SMS), pazienteen egoeraren berri denbora errealean emateko.

Eskutik izeneko informazio-sistema horioraingoz, Gasteizko Santiago eta Txagorritxu ospitaleetako kirurgia-eremuetan, Mendaro eta Bidasoa gipuzkoarretan eta San Eloy, Urduliz eta Basurtu bizkaitarretan ezarrita dago, baita azken bi zentro horietako eta Bilboko Santa Marina ospitaleko larrialdietan ere.

Honela dabil Eskutik

Ospitalera iritsitakoan, Onarpen Zerbitzuak sistema horretara sartzeko aukeraren berri ematen die pazienteei eta haien laguntzaileei, eta telefono mugikorraren zenbaki bat ematen die, pazienteek kirurgia-eremuan eta larrialdietan duten kokapenari eta mugimenduari buruzko informazioa jasotzeko, bai eta ospitaleratze-solairuan sartzen diren edo alta medikoa ematen zaien jakiteko ere.

Pazienteak kirurgia-eremutik eta ospitaleko larrialdietatik igarotzeko etapei buruz Eskutik zerbitzuak ematen duen informazio guztia SMS bidez jakinarazten zaie laguntzaileen eta senideen telefonoei. Osakidetzak mugikorreko mezuak erabiltzea erabaki du, azken erabiltzaileentzat ahalik eta irisgarritasun handiena bilatuz, hots, familiakoentzat eta laguntzaileentzat. SMS bidezko komunikazioa da gaur egun irtenbide teknologikorik unibertsalena, ez baitu esan nahi smartphoneak nahitaez erabili behar direnik, app bat deskargatu behar denik edo webgune batera sartu behar denik herritarrek erabil dezaten.

Beste zentro batzuetara zabalduko da

Osakidetzak aurreikusten du Eskutik pixkanaka gutxitzea sareko beste ospitale batzuetan. Bizkaian, Gurutzetako Unibertsitate Ospitalea eta Galdakaoko Ospitalea, eta Gipuzkoan, Debagoieneko Ospitalea, Zumarragako Ospitalea eta Donostia Ospitalea proiektuarekin bat egingo dute pixkanaka, urtea amaitu arte.

SMS Eskutik mezu-sistema abian jartzea gure osasun-sisteman berrikuntza teknologikoak eta humanizazioak izan ditzaketen interakzio-aukeren erakusgarri da.

Eskutik programak pazienteen egoerari buruzko eguneratzeak ematen ditu denbora errealean, hala nola kirurgia baten hasiera eta amaiera edo Larrialdietan aurrera egitea, senideen eta laguntzaileen ziurgabetasuna eta antsietatea murrizten ditu, eta prozesua humanizatzen laguntzen du. Gainera, gardentasunak eta Eskutik bidez etengabe komunikatzeak inplikatutako pertsonen ongizate emozionala hobetzen dute.

Ikuspegi horrek berretsi egiten du Eusko Jaurlaritzako Osasun Sailak eta Osakidetzak arreta humanizatuarekin eta pertsonaren beharretan zentratuta duten konpromisoa. Izan ere, horrek erakusten du teknologia aliatu indartsua izan daitekeela osasun-prozesu batean inplikatutako guztien esperientzia eta bizi-kalitatea hobetzeko.