Síguenos en redes sociales:

%4,5 igo da nazioarteko trafikoa eta %3,5 Euskadiko barnekoa uda honetan

Bost pertsona hil dira zirkulazio-istripuan, ekainaren 27an Irteera Operazioa hasi zenetik gaur arte

%4,5 igo da nazioarteko trafikoa eta %3,5 Euskadiko barnekoa uda honetanIrekia

Nazioarteko trafikoa %4,5 hazi da Euskadin uda honetan, eta barne-zirkulazioa, berriz, %3,5, hasierako aurreikuspenak gaindituz. Gainera, joan den ekainaren 27an Irteera Operazioa hasi zenetik gaur arte, bost pertsona hil dira EAEko errepide sarean izandako trafiko istripuan, 2024ko uztaileko bi hildakoen kaltetan.

Eusko Jaurlaritzako Trafikoko zuzendari Estibaliz Olabarrik Udako Irteera-Itzulera Operazio Bereziaren lehen balantzea egin du larunbat honetan. Bertan, aurreikuspenen gainetik, Frantziatik eta Europako gainerako herrialdeetatik, Portugalera eta Afrika iparraldera, Euskadi zeharkatzen duten ibilgailuen kopuruan erregistratu den gorakada nabarmendu du.

Udari dagokionez, nazioarteko trafiko hori %4,5 hazi da 2024arekin alderatuta, aurreikuspenek aurreikusten zuten %3,8aren aldean. Bestalde, barne trafikoa, bolumen handiena A-8 autobidean kontzentratzen dena batez ere, Kantabriako mugan eta asteburuetan, %3,5eko hazkundea izan du, eta %3ko igoera aurreikusten zen.

Irungo AP-8 autobideko ordainlekuan egindako adierazpenetan, Olabarrik adierazi du Udako Irteera-Itzulera Operazio Bereziaren lehen asteetan errepide bidezko mugikortasuna urtez urte pixkanaka hazten ari dela baieztatzen ari dela, izan ere, aurreikusten zen bezala, erregistratutako datuak iazkoak baino handiagoak dira.

Hala ere, oro har, zirkulazioa "nahiko arin igarotzen ari da, auto-ilara handirik gabe eta gorabehera nabarmenik gabe", azpimarratu du.

Nazioarteko trafikoari dagokionez, litekeena da uztailaren 31rako 2.140.000 joan-etorri izatea; barne-trafikoari dagokionez, berriz, ibilgailuen intentsitate handienak A-8 autobidean pilatzen ari dira asteburuetan, Kantabriako mugan: ostiral eta larunbat goizetan Kantabriarantz, eta alderantzizko noranzkoan igandeetara.

Aurtengo ekaineko asteburu askotan eguraldi eguzkitsua izan denez, orain arte izandako igoerak hasierako aurreikuspena gainditu du. Tram honetako auto-ilarak minimizatzen saiatzeko edo, bosgarren urtez jarraian, zirkulazio gehien dagoen asteburuetan hitzartutako garabi zerbitzu bat prestatu da istripua izan duten edota matxuratuta dauden ibilgailuei laguntzeko. Zerbitzu berezi honek, orain arte, zazpi erreskate egin ditu (lau matxuragatik eta hiru ibilgailuen istripuagatik).

ATXIKIPENAK

Udako lehen asteetan Bizkaian izan diren auto-ilara nagusiei dagokienez, uztailaren 11n, ostirala, 10 km-rainoko auto-ilarak izan ziren Muskiz eta Trapagaran artean, ibilgailu ugari pilatu zirelako.

Gipuzkoan, uztailaren 13an, igandea, 11 km-rainoko ilara sortu zen A-15 errepidean, Irungo noranzkoan, Berastegi eta Villabona artean, Belabietako tunelean obrak egiteko gaitutako 'by-pass' aren ondorioz.

Azkenik, Araban, trafiko-dentsitaterik handiena uztailaren 19an izan zen, larunbata. Izan ere, BN-622 eta A-1 errepideen arteko lotunean, Madrilerako norabidean, 2,5 km-rainoko auto-ilarak izan ziren, nazioarteko zirkulazioan zeuden ibilgailuengatik.

DATA GAKOAK

Irteera Operazioan, nazioarteko zirkulazioan dauden ibilgailuen fluxurik handiena asteburu honetan bertan erregistratuko da EAEko errepideetan (uztaileko azken asteburuan), hau da, uztailaren 25, 26 eta 27an, eta hurrengo asteburuan (abuztuaren lehenean), hau da, abuztuaren 1, 2 eta 3an.

Egun kritiko horietan guztietan, Trafiko Zuzendaritzak seinaleztapen-operazio bereziak antolatu ditu trafikoaren arintasuna bermatzeko eta bide-segurtasuneko arriskuak minimizatzeko honako puntu estrategiko hauetan: AP-1 autobidearen irteera eta N-622 errepidearekiko lotura, Etxebarri-Ibiñan, Gasteizko noranzkoan, eta N-622 eta A-1 errepideen arteko lotunea, Arabako hiriburuan, Burgos/Madril norabidean.

Itzulera Operazioan, data kritikoenak abuztuko azken bi asteburu "luzeak" dira, ostegunetik igandera, oporretatik modu askoz mailakatuagoan itzultzen baitira, hau da, abuztuaren 21etik 24ra eta 28tik 31ra.

Egun horietan, seinaleztapen-dispositibo berezi bat jarriko da Armiñongo lotunean, AP-1 autobidearen eta A-1 autobiaren arteko loturan, Gasteizko norabidean. Puntu horretan, konoen eta seinaleztapen bereziaren bidez, AP-1etik masiboki sartzen diren ibilgailuei A-1 errepideko hiru erreietako bat utziko zaie, modu seguruan eta 80 km/h-ko abiadura konstantean sartuko direla bermatzeko.

ISTRIPU-TASAREN DATUAK

Irteera Operazioa hasi zenetik, ekainaren 27tik, orain arte, bost pertsona hil dira Euskadin izandako trafiko-istripuetan. Hildakoak bi motoziklista (57 urteko emakume bat Bizkaian eta 75 urteko gizon bat Gipuzkoan), bizikleta-gidari bat (53 urteko gizon bat Gipuzkoan) eta bi oinezko (62 urteko gizon bat Gipuzkoan eta 90 urteko emakume bat Gasteizen) izan dira. Iazko uztailean bi hildako erregistratu ziren.

Bidaiatik irteterakoan, Eusko Jaurlaritzak ibilgailuaren egoera ona ziurtatzea gomendatzen du, egunean mantentze-lanak eginez; gidatu aurretik alkoholik, drogarik eta janari oparorik ez hartzea, eta medikazioren bat hartuz gero, gidatzean eraginik ez duela ziurtatzea.

Halaber, aholkatzen du gidatzea trafikoaren eta bidearen inguruabarretara egokitzea, eta beti Ertzaintzaren jarraibideak betetzea; jokabide arriskutsuak saihestea eta zuhurtziaz, erantzukizunez eta gainerako gidariekiko errespetuz gidatzea, batez ere kolektibo ahulenekiko, hala nola motorzaleekiko eta txirrindulariekiko, eta segurtasun-tarteak mantentzea.

Adierazi bezala, komeni da bi ordutik behin edo 200 kilometrotik behin atsedenak egitea eta bidaian irten aurretik bideen egoera zein den kontsultatzea.

Eusko Jaurlaritzak errepideetako egoerari buruzko informazioa indartuko du uda osoan zehar, MIPen (Mezu Aldakorreko Panelak), euskadi.eus webgunearen, sare sozialen eta 011 telefonoaren bidez (24 orduko arreta), istripuak saihesteko; izan ere, Zero biktima ikuspegiaren helburuan gogorarazten duenez, "errepidean ez da heriotzarik onargarria, eta istripu-tasa murriztea bideen erabiltzaile guztien esku dago".