Irakasle 'seniorren' esperientzia eta gazteen begirada aprobetxatuko dituen estrategia aztertzen ari da Hezkuntza
"Senior profilen ezagutza, esperientzia eta jende berriaren begirada ditugu. Eta une batzuetan talka garrantzitsuak gertatzen dira", aitortu du Hezkuntza sailburuak. Eusko Ikaskuntzaren jardunaldi batean parte hartuko du Pedrosak, irakaskuntza lanaren eragin eremuaz eta bere rolaren bilakaeraz
Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saila irakasle 'seniorren' esperientziaz eta gazteen ikuspegiaz baliatuko den estrategia bat garatzeko aukera aztertzen ari da, irakasleek hezkuntza-sistemari ematen dioten "kapital soziala" indartzeko eta aurrean dituen erronkei aurre egiteko.
"Senior profilen ezagutza, esperientzia eta jende berriaren begirada ditugu. Eta une batzuetan talka garrantzitsuak gertatzen dira", aitortu du Begoña Pedrosa Hezkuntza sailburuak. Hezkuntza Sailak Eusko Ikaskuntzarekin batera antolatutako jardunaldi batean parte hartu du larunbat honetan, eta "balioen aldaketa sakona" gertatzen ari dela azpimarratu du. "Sinesmen aniztasuna, migrazioa eta digitalizazioa dira horietako batzuk", zehaztu du.
Zentzu horretan, gizartean gertatzen dena ikasgeletara eramaten dela ere esan du, bertan gero eta aniztasun kultural handiagoa sumatzen baitu. "Eta hau erronka bat da. Irakasleek gai horiek nola landu ditzaketen planteatu behar dugu", ziurtatu du.
Hala, eskola egituraren beraren sisteman edo formakuntza ereduetan aldaketak egiteko beharra onartu du. Hala ere, erronka horiek "aukera" gisa bideratzeko deia egin du. "Gure hausnarketa aukera gisa planteatu behar dugu. Zer aukera eskaintzen dizkigu testuinguru berri honek? Hori da gaur egin behar dugun galdera", berretsi du.
Irakasleak
Sailburuak gaineratu duenez, irakasleak dira "giltza", eta gogorarazi du bere Saila "hausnarketa prozesu sakon batean" murgilduta dagoela, eta horren emaitza izango dela lehen Plan Estrategikoa, gizarte kohesioaz, elkarbizitzaz edo emaitza akademikoak hobetzeko beharraz hitz egingo duena.
"Gai horiek guztiak mahai gainean jartzen ari dira. Aste honetan bertan, guraso elkarteekin batera hausnarketa bat egon da", gaineratu du. Saila, gainera, unibertsitateekin ere bildu da berriki, hezkuntza sistemaren berregituraketan eragile "giltzarria", Pedrosaren hitzetan.
"Beste aukera bat. Unibertsitateekin batera beste hausnarketa bat egin behar da hasierako prestakuntzari buruz, irakasle profilaz ari baikara, zer profil behar dugun orain eta etorkizunean. Unibertsitateek elkarrizketa horretan egon behar dute, bai ala bai".
Ildo horretan, lanbidea bultzatzeko moduaren beharra azpimarratu du, une "garrantzitsua" baita irakasleentzat, izan ere, bere hitzetan, "lanbidearen lehen urteetan eraikitzen da nortasun profesionala". Une horietan zuzendu beharreko "desorekak" daudela onartu du.