Batzuetan atzerapausoa ematea bi pauso aurrera ematea da. Pantailen gehiegizko erabilera arazo bat da, pixkanaka argitara ateratzen ari dena. Bere garaian, herrialde askok ikastetxe guztiak digitalizatu zituzten proiektore digitalekin, arbelekin beharrean, pantailekin eta teklekin, arkatzen edo boligrafoen ordez. Orain ondorioak datoz; izan ere, Pirls txostenaren arabera, irakurmena hondoratzen ari da.

Suedian Digitalizazio Plana berrikusiko dute ikasleen irakurmena hobetzeko, eta Lehen Hezkuntzan pantailak kentzea ebaluatzen ari dira. Lotta Edholm Suediako Hezkuntza ministroak herrialdeko eskoletan egongo litzatekeen "irakurketa krisi" bati egotzi dizkio datu txarrak.

Frantziak, 2018an, eskola-orduetan telefono mugikorrak ez egotearen alde egin zuen, baita jolas-orduetan ere. Espainian, zehazki, Gaztela-Mantxan eta Galizian, telefonoen erabilera arautu zen eta klaseko mugikorrak debekatu ziren. Ikasleen emaitzak hobetu zituzten PISA txostenetan, eta ikusi zuten eskola-jazarpeneko mailak jaisten ari zirela eta ikasleen kontzentrazio-gaitasuna handitzen ari zela. Galizian, 2015 eta 2017 artean, emaitzak 10 puntu hobetu ziren Matematikan eta 12 Zientzian. Gainera, azken PISA txostenen arabera, eskola-digitalizazioan gehien inbertitu duten herrialdeek emaitza akademiko txarragoak lortu dituzte.