Síguenos en redes sociales:

Kontsumobidek jakinarazi du 118 zenbakirako deiak garestiak direla

Enpresek "libre" jartzen dituzte tarifak minutuko, eta 50 eurotik gorako fakturak sor ditzakete

Kontsumobidek jakinarazi du 118 zenbakirako deiak garestiak direlaFreepik

Kontsumobide Kontsumoko Euskal Institutuak ohartarazi du 118 zenbakietara egindako deiek kostu handia dutela, eta ez direla bezeroarentzako doako arreta-telefonoak, baizik eta beste erabiltzaile batzuei buruzko telefono-datuak ematen dituzten zerbitzuak, enpresek "libre" finkatzen dituztenak minutuko.

Jakinarazpen baten bidez, Kontsumobidek jakinarazi du hainbat enpresatako erreklamazioak ugaritu egin direla, baina denak 11827 telefonoarekin lotuta.

Ildo horretatik, gogorarazi du telefono hauek erabiltzaileei telefono-aurkibide zaharren moduan erabiltzaile edo enpresa baten zenbakia emateko direla.

Prezio altuak

Hala ere, erakundeak ohartarazi du "118 zenbakiaz hasten diren zenbakiak ez direla doakoak", baizik eta "prezioak altuak dira eta 50 eurotik gorako fakturak sor ditzakete", ohartarazi du.

Kontsumobidek azaldu duenez, 118 zenbakiaz hasten diren telefono horiek kudeatzen dituzten erakundeek "askatasuna dute erabiltzaileei telefono-fakturen bidez kobratu beharreko prezioak ezartzeko". Aldiz, nabarmendu duenez, "dei horien iraupena mugatua da, gehienez ere 10 minutukoa".

Araudia

Gainera, erakunde horiek "15 segundoko lokuzioa eman behar dute, eta denbora horretan ezin izango dute fakturatu. Denbora horretan, erabiltzaileari jakinarazi behar diote deiaren minutuko prezioa, gehienez ere 10 minutuko iraupena, telefono bidezko kontsulta-zerbitzua dela eta zerbitzua ematen duen enpresaren izena edo izena".

Kontsumobidek adierazi duenez, araua "argia" da telefono horiei buruz. Zuzeneko markaketako zenbakiak dira, eta horrek esan nahi du "ezin dutela inolaz ere deia telefono hauetako batera desbideratu, erabiltzaileak markatu behar duela digitu bakoitza bere telefonoan".

Interneten ondo kokatuta

Era berean, Interneteko bilaketetan lehentasuna dute eta, tarifa bereziko telefonoak direnez, telefonia-konpainietako ohiko tarifa finkoko eskaintzetatik kanpo geratzen dira; beraz, aparte fakturatzen dira.

Egoera horiek saihesteko, Kontsumobidek gomendatzen du arreta berezia jartzea Interneten egiten diren bilaketetan, eta, enpresa jakin baten telefonoa bilatzen bada, ziurtatzea hori lortzen dela, eta ez enpresa bitartekari batena.

Azkenik, "telefono hauetara egindako deiek kostu handia dutela eta zein zenbakitara deitzen ari garen argi izatea" gomendatzen dute.

Faktura

Era berean, telefono-fakturan zenbaki horietako bat agertzen bada eta deirik egin ez bada, kontratatutako telefono-konpainiarekin harremanetan jarri eta informazioa eman daiteke, 118 zenbakiaren jabe den enpresa interneten aurkitu daiteke eta enpresa horren aurrean erreklamazioa jarri.

Azkenik, kexaren konponbiderik lortzen ez bada, erakundeak Kontsumobideren aurrean kexa edo salaketa aurkeztea gomendatzen du.