Airetiko Lineetako Pilotuen Espainiako Sindikatuaren (Sepla) Sekzio Sindikalak, easyJet-en, grebarako deia egin du ostiral honetan, 72 orduko hiru alditan. Greba hori abuztuaren 12an, 13an eta 14an egingo da; hilabete bereko 19, 20 eta 21ean; eta 27, 28 eta 29an, "enpresak uko egin dio pilotuek pandemia baino lehen zituzten lan-baldintzak berreskuratzeari".

Pilotuek diote "azken baliabide posiblea dela, pilotuen ordezkariek akordio batera iristeko egin dituzten saiakera guztiek huts egin baitute". Pilotuek diotenez, uztailaren 22an bi aldeen artean egindako bitartekaritza-bileran, enpresak ez zuen inolako hobekuntzarik aurkeztu bere proposamenean.

Pilotuen ordezkariek lanuzteak deitu dituzte sei hilabete baino gehiago negoziatzen eman ondoren, eta sei bilera ere egin dituzte. Bilera horietan hiru proposamen sozial aurkeztu dituzte, eta, adierazi dutenez, enpresak baztertu egin ditu.

Sindikatuek diote Seplako Sekzio Sindikalaren borondate ona nabarmen geratu dela prozesuan, baita pandemiaren hilabete okerrenetan ere: "easyJet-ek lanpostuak galtzeko mehatxua egin zuen, pilotuei lan-ukoak eskatzeko".

Seplako Sekzio Sindikalak easyJet-en duen "helburu bakarra" da pilotuek 2019an zituzten lan-baldintzak berreskuratzea, orain hegaldi-kopurua duela bi urte zegoenaren oso antzekoa baita, eta hitzarmen berria sinatzeko negoziazioei berriro ekitea.

Deitoratu dutenez, "enpresak uko egin dio pilotuen kolektiboaren edozein eskaerari, eta proposamen berri bat aurkeztu du, baldintza errealak gehiago murrizteko". Pilotuek ziurtatzen dute lan-uko horiek guztiak onartu zituztela, ez bakarrik COVIDen 19-ko hilabete okerrenetan beren lanpostuei eusteko, baita konpainiak Espainiako Estatuan bizirik irautea bermatzeko ere.

EasyJet aerolineak oinarriak ditu Europa osoan, eta hainbat lan-kontratu mota ditu herrialde bakoitzean. Sindikatuek diotenez, "Espainiako pilotuen baldintzak beti izan dira gainerakoenak baino okerragoak, eta are okerragoak dira enpresaren proposamen berriarekin".