Gazteen Euskal Behatokiak egindako inkesta baten arabera, 15 eta 29 urte bitarteko euskal emakume gazteek garrantzi handiagoa ematen diote itxura fisikoari adin bereko mutilek baino, eta gutxiago estimatzen dute haien fisikoa haiekin konparatuz.

Galdeketa 2021eko abenduan egin zen, 4.356 elkarrizketaren bidez, eta kolektibo horrek bizitzako hainbat alderdiri ematen dien garrantziari buruz galdetu du, hala nola bere irudi fisikoari buruz, Emakundek martxoaren 8an sustatutako kanpainaren ildotik. Kanpainaren helburua da txikitatik emakumeek jasaten duten itxura fisikoaren gaineko gizarte-presioa salatzea.

Irudi fisikoaren gehiegizko garrantzia

Zerotik ehunera bitarteko eskalan, euskal gazteriak 71 puntuko garrantzia ematen dio, batez beste, irudi fisikoari, eta 70 puntuko gogobetetasuna erakusten du. Hau da, oro har, balantze orekatua dute, -1 puntuko alde txiki batekin.

Hala ere, Eusko Jaurlaritzako Gazteria zuzendari Agurtzane Llanok azaltzen duenez, ohar batean datu horrek sexuaren eta adinaren araberako desberdintasunak ezkutatzen ditu. Alde horretatik, adierazi du gazteek berek baino garrantzi handiagoa ematen diotela itxura fisikoari (72 eta 70 puntu, hurrenez hurren), baina gizonek baino gutxiago atsegin dutela beren itxurarekin; beraz, balantzea negatiboa da (-3 puntu), eta gizonen artean positiboa (+2).

Txarrena, 15-19 urteko emakumeak

Asebetetze falta handiena 15-19 urteko emakumeena da. 6 puntuko aldea dago beren irudiari emandako garrantziaren eta gogobetetzearen artean, adin horretako mutilek erakusten duten orekaren aldean. Adin-talde guztietan, gizonek balantze positiboa dute beren fisikoarekiko duten garrantziaren eta gogobetetzearen artean. Emakumeen kasuan, 25 eta 29 urte bitartekoek bakarrik dute oreka.

"Azken bi urteetan, irudi fisikoari emandako garrantzia handitu egin da, eta, aldi berean, irudi fisikoarekiko gogobetetze-maila jaitsi egin da, bai gizonen artean, bai emakume gazteen artean, baina nabarmenagoa nesken artean. Horrek esan nahi du aurreko urteetan baino balantze okerragoak izan direla", erantsi du Llanok.

Eusko Jaurlaritzako Gazteria zuzendariaren ustez, martxoaren 8ko Emakundek egindako kanpainak "inoiz baino beharrezkoagoak dira", "influencer-en, ikus-entzunezko baliabideen, zinemaren edo publizitatearen eragina konpentsatzeko ezinbesteko lana" baita.