Max Verstappen (Red Bull) herbeheretarra bere laugarren munduko titulua lortzeko bidean agertu zen ostiral arratsaldean, eta minutu bat, 29 segundo eta 179 milaren denborarekin denboraldiko lehen 'pole position' a eskuratu zuen Bareingo Sari Nagusian.

Verstappenek Charles Leclerc (Ferrari) eta Fernando Alonso (Aston Martin) gainditu ditu, hurrenez hurren, eta bosgarren postuan bukatu du, bost milareneko aldea aterata.

'Mad Max', iaz Formula Bateko Munduko Txapelketako zirkuitu gehienetan ibili zena, titulu berri baten konkista hasi zen jada, ostegun eta ostiral honetako entrenamendu libreetako hiru saioetan eta joan den asteko testetan bere erritmoa itzuli batean ezkutatu eta txanda luzeak egitea erabaki ondoren.

Pole bat, ezkutaketan jolastu ostean

Semaforoa gorri jartzeko lau minutu falta zirenean, nederlanderrak McLaren baten aldaratzea hartu zuen, itzuliaren hasieratik lehen sektorean aparteko abantaila izateko. Horri esker, helmugan Leclerc monegaskoa gainditu zuen, bi aldiz saiatu bazen ere, ezin izan baitzuen Verstappen menderaezinaren denbora murriztu, azken bi urteetan erakutsitako nagusitasunarekin jarraitu nahi baitzuen.

Pilotu herbeheretarrak berak esan zuen harrituta zegoela erakutsitako mailarekin, eta lehen postu hori "ustekabekoa" zela, baina, era berean, nabarmendu zuen Q3an autoak hobera egin zuela libreen saioekin alderatuta, ez baitzen erabat sendo agertu, eta, batez ere, McLaren taldearen aldrebeskeria aprobetxatu zuen kalifikazioaren buru izateko.

Sainz ere probestu zen, baina helmugan George Russell (Mercedes) britainiarrak eta Leclercek gainditu zuten, baita Verstappenek ere, nahiz eta testetan eta hirugarren saio librean parrillan baino puntu bat gehiago erakutsi.

Nahiz eta lehen denbora markatu Q1 amaitu eta joan den astean testetan erlojupeko onena erakutsi, bere bi itzulirik onenak ez ziren nahikoa izan lehen lerroan egoteko eta madrildarra laugarren postutik abiatuko da, 'Checo' Perezen eta bere lagun Fernando Alonsoren aurretik.

Asturiarra desabantailarekin abiatzen zen gainerako pilotuekin, goma bigun berri batzuk besterik ez baitzituen, eta estrategia aldatzea erabaki zuen. Gainerako bederatzi pilotuak bi aldiz irten ziren pistara Q3an, eta berak, amaitzeko bost minutu falta zirenean, guztien atsedenaldia aprobetxatu zuen filmatzera irten eta denborarik onena bilatzeko.

Saiatu zen eta hirugarren jarri zen, batez ere bigarren sektore handi bati esker, baina bala bakarra izateak espainiarra zigortzen amaitu zuen, garajetik ikusi baitzuen gainerako pilotuak bere denborak hobetzen ari zirela, bera posizioetatik seigarren postura jaisten zen bitartean.

Nolanahi ere, Alonso bi McLarenen aurretik geratu zen, Lando Norris britainiarra eta Oscar Piatri australiarra zazpigarren eta zortzigarren izan baitziren, hurrenez hurren, eta Lewis Hamilton britainiarrak (Mercedes) ez zuen bere sailkapen onena sinatu eta bederatzigarren amaitu zuen, Lance Stroll kanadiarrak (Aston Martin) baino hiru postu lehenago.

Ondoren, Alpine taldeak desengainua hartu zuen; izan ere, Esteban Ocon frantziarrak (hemeretzigarrena) eta Pierre Gasly frantziarrak (azkena) azken bi postuak sinatu zituzten, eta asteburu honen aurreko analisi guztiak berretsi zituzten.