Bruselak monopolioaren aurkako lege digitalaren fokuan jarri du Booking
2020an proposatutako lege honen helburua da amaiera ematea
Europako Batzordeak (EB) astelehen honetan izendatu du Booking.com bidaiak bilatzeko ataria merkatu digitalen Europako legearen monopolioen aurkako arauak bete behar dituen Interneteko plataforma handienetako bat.
Joan den martxoaren 1ean enpresen jakinarazpenak jaso ondoren, Batzordeak enpresen eta kontsumitzaileen arteko lotura-ate garrantzitsua ('gatekeepers') izan zitekeenari buruz egindako berrikuspen-prozesu baten ondorio dira gaurko erabakiak, Europako Batzordeak ohar batean azaldu duenez.
Bookingek aurkeztutako autoebaluazioaren arabera, Batzordeak ondorioztatu du plataforma handitzat hartu behar dela UEZren terminoetan.
2020an proposatutako araudiaren helburua da lotura gisa balio duten plataforma digitalen jardunbide desleialei amaiera ematea.
Competencia propone una sanción a Booking de 486 millones, la mayor de su historia
Izendatu ondoren, Bookingek sei hilabete ditu UEZren arabera dagozkion betebeharrak betetzeko, eta aukera eta askatasun gehiago eskaintzen dizkie azken erabiltzaileei eta enpresa erabiltzaileek bidezko sarbidea dute beren zerbitzuetara.
Epe horretan, txosten xehatu bat aurkeztu beharko du, UEZren betebehar bakoitza nola betetzen duen azaltzeko, baina baldintza horietako batzuk berehala aplikatu beharko dira (hala nola Batzordeari sektore digitalean aurreikusitako edozein kontzentrazioren berri emateko betebeharra).
Bestalde, Booking.com-ek ohar batean adierazi zuen denbora daramala Europako Batzordearekin lanean gaurko erabakiari aurrea hartzeko.
"Orain, izendatzeko erabakia berrikusten ari gara, eta haiekin modu eraikitzailean lan egiten jarraituko dugu, DMA betetzeko irtenbideak garatzen ditugun bitartean", gaineratu zuen.
Operadore batek DMAk ezarritako betebeharrak betetzen ez baditu, Batzordeak enpresaren mundu-mailako negozio-bolumen osoaren % 10erainoko isunak ezar ditzake, eta behin eta berriz arau-hausteak eginez gero, % 20rainokoak izan daitezke.
Arau-hauste sistematikoen kasuan, Batzordeak neurri zuzentzaile gehigarriak ere har ditzake, hala nola operadore bat enpresa bat edo haren zati batzuk saltzera behartzea edo lotutako zerbitzu gehigarriak eskuratzea debekatzea.
X Ads zerbitzua
Bestalde, Europako Batzordeak erabaki zuen X Ads lineako publizitate-zerbitzua ez izendatzea UEZren mendeko plataforma gisa, enpresak ezeztapena aurkeztu ondoren.
Bruselak ondorioztatu zuen X Ads-ek UEZren arabera izendapenaren atalase kuantitatiboak betetzen dituen arren, oinarrizko plataformaren zerbitzu hori ezin dela atari garrantzitsutzat hartu.
ByteDance enpresaren TikTok Ads lineako publizitate zerbitzua ere ez zuen izendatu arrazoi beragatik.
Aldi berean, Batzordeak merkatu-ikerketa bat irekiko zuela iragarri zuen, martxoaren 1ean X-i buruz aurkeztutako ezeztapena ebaluatzen jarraitzeko.
Gezurtatzearen arabera, atalaseak bete arren, Xk ez ditu betetzen enpresen eta kontsumitzaileen arteko pasabide garrantzitsutzat hartzeko baldintzak.
Europako Batzordeak adierazi zuen ikerketa bost hilabeteko epean amaitu behar dela.
Temas
Más en Economía
-
La flota vasca mantiene los desembarques de verdel y mejora el precio de la anchoa en lonja
-
Trabajadores de Bridgestone marchan desde Basauri a Bilbao
-
Kutxabank logró en el primer trimestre un beneficio de 149 millones, un 24 % más
-
BBVA y Sabadell suben hasta un 2% en bolsa tras aprobar Competencia la OPA