Euskadin, apirilean, 1.743 auto eta lur orotako ibilgailu matrikulatu ziren, hau da, 2022ko hilabete berean baino %4,7 gehiago.

Anfac fabrikatzaile eta Faconauto eta Ganvam banatzaileek asteartean argitaratu dituzten datuen arabera, euskal automobilgintza-merkatuak laugarren hilabetea positiboki kateatu du aurten, eta lehen lauhilekoa %17,9ko igoerarekin ixtea lortu du, 7.640 ale saldu baitira.

Sektoreak zifra positiboak baditu ere, apirileko salmenten igoera martxoan erregistratutakotik oso urrun dago, Euskadin autoen eta lur orotako ibilgailuen %44 gehiago matrikulatu baitziren. Gainera, EAEko datuak merkatu nazionalekoak baino askoz apalagoak izan ziren apirilean (+% 8,2).

Euskal Autonomia Erkidegoko automobil-merkatuaren hazkundea ibilgailu hibridoen, elektrikoen eta gas-ibilgailuen salmenta-kopuru handiagoari esker izan zen; horietatik 808 unitate matrikulatu ziren, hau da, iazko apirilean baino %21,1 gehiago.

Aldiz, gasolinazko motordun auto eta lur orotako ibilgailu salmenten ia % 4 uzkurtu egin zen, 729 eragiketa kontabilizatu baitziren. Diesel motako ibilgailuen salmentak are gehiago jaitsi ziren, %13,4, 206 matrikulazio bakarrik erregistratu baitziren.

Espainian, apirilean, matrikulazioak % 8,2 igo ziren apirilean, 74.749 unitate saldu baitziren, eta, Euskadin bezala, merkatuak laugarren hilabete positiboa izan zuen; izan ere, eskaerak azkarrago entregatu ziren, ibilgailuen ekoizpena eta garraioa hobetu baitziren.

Lehenengo lau hilabeteetan 312.314 unitate matrikulatu dira, aurreko urteko epe berean baino %33,7 gehiago.

Félix García Anfaceko Komunikazio eta Marketin zuzendaria kezkatuta dago salmentek 2019ko apirilekoen herena beherago jarraitzen dutelako eta familiek autoak urte horretako hilabete berean baino %30 merkeago erosten dituztelako.

Bestalde, Faconauto-ko Komunikazio zuzendari Raúl Moralesek esan du apirilean moteldu egin dela pixka bat 2023ko lehen hiru hilabeteetan izan zen hazkundea, ibilgailu-hornidura hobetu egin delako eta 2022. urtearen amaieratik datozen eragiketei esker.

Gaineratu duenez, lehen lauhileko honetan merkatuak jokatu duen bezala, badirudi matrikulatutako 900.000 unitateak gainditu egingo direla, "zalantzarik gabe", eta Faconautok beharrezkotzat jotzen dituen milioi bat auto saldu gabe, "sektorean lehiakortasunik eta enplegurik izan ez dezan".