Estatuko gasolina-litroaren batez besteko prezioa 1,636 eurokoa da aste honetan, hau da, aurreko astean baino %0,18 handiagoa. Diesela, berriz, %1 merkeagoa da, litroko 1,611 euroraino, Europako Batasuneko Petrolio Buletinaren datuen arabera.

Hala, Estatuko dieselaren batez besteko prezioa bigarren astez mantentzen da jarraian gasolinarena baino gutxiago, Ukrainaren inbasio errusiarraren aurretik ohikoa zen bezala. Horren ondorioz, dieselaren prezioa gasolinarena baino gehiago mantendu zen etengabe 2022ko abuztuaren erdialdetik joan den astera arte, dinamika hori hautsi zen arte.

Urtea hasi zenetik, Gobernuak aurreko urteko 20 zentimoko deskontua aplikatu gabe, gasolinak %3,28ko igoera izan du; dieselak, berriz, %3,01 egin du behera.

Gasolinarekiko dieselaren prezioak izan duen beherakada handiena erregai horren erreserba-pilaketa handiagoa izan delako gertatu da, Europan diesel errusiarraren betoagatik hornidurarik ez izateko beldur baitira.

Gainera, Estatuan jarduten duten petrolio-enpresa nagusiek 10 zentimoko deskontuei eustearen aldeko apustua egin dute urteko lehen hiruhilekoan. Deskontu hori handiagoa izan daiteke fideltasun-mailaren arabera.

Prezio-maila horiekin, bi erregaiak joan den udako maximoetatik urrun daude, uztailean 2,141 eurora iritsi baitziren gasolina eta 2,1 eurora.

Era berean, gasolinak eta gasolioak joan den urteko martxoaren amaieran Gobernuak onartutako 20 zentimoko laguntza indarrean sartu baino astebete gutxiago behar dute (1,818 euro lehenaren kasuan eta 1,837 euro bigarrenaren kasuan). Laguntza hori, 2023aren hasieratik, profesionalen kolektiboari bakarrik ematen zaio (garraiolariak, nekazariak, ontzi-enpresak eta arrantzaleak barne).

Tanga betetzea, duela urtebete baino garestiagoa

Duela urtebete baino gehiago, gasolina-litroaren prezioa %2,76 garestiagoa da, eta gasolioarena %8,92 garestiagoa. Beraz, 50 litroko tanga bat betetzea bi euro gehiago kostatzen da gasolinazkoa bada, eta ia 7 euro gehiago dieselezkoa bada 2022ko aste berean baino.

Testuinguru horretan, ostegun honetan Brent-en upelak, Europan erreferentzia denak, 80,7 dolar inguru kotizatzen zuen; Texas amerikarrak, berriz, 74,2 dolar inguru.

Erregaien prezioa hainbat faktoreren araberakoa da, hala nola haien kotizazio espezifikoa (petrolioarena aparte), petrolio gordinaren bilakaera, zergak, lehengaien eta logistikaren kostua eta marjina gordinak. Gainera, petrolio gordinaren kotizazioaren bilakaera ez da zuzenean aldatzen erregaien prezioetara, aldi baterako dekalajearekin baizik.

Estatuan baino merkeagoa

Maila horiekin, berunik gabeko 95eko gasolinaren prezioa Europako Batasuneko batez bestekoaren (1,727 euro litroko) eta eurogunearen (1,776 euro batez beste) azpitik mantentzen da Estatuan.

Dieselaren kasuan, Estatuko prezioa EBko batez bestekoa (1,713 euro) eta eurogunekoa (1,737 euro) baino txikiagoa da.