Síguenos en redes sociales:

69 urterekin hil zen Mísia fado-abeslaria, portugaldar genero tradizionalaren funtsezko ahotsa izan da

Fadoaren berritzaile gisa hartua, 2016an aurkitu zioten minbiziaren ondorioz hil da

69 urterekin hil zen Mísia fado-abeslaria, portugaldar genero tradizionalaren funtsezko ahotsa izan daEFE

Mísia fado-abeslaria 69 urte zituela hil da, Lisboako Santa Maria Ospitalean, 2016tik minbiziaren aurka zuen gaixotasun luzearekin lotutako krisi baten ondorioz.

Albistea, aipatutako hedabidearen arabera, Richard Zimler idazle estatubatuarrak zabaldu du sare sozialen bidez. "Atsekabetuta nago nire lagun zaharrak, Misia abeslariak, utzi egin gaituelako. Bakean joan zen, eztiki, minik gabe ", dio.

Ohar ofizial batean, Dalila Rodrigues Portugalgo Kultura ministroak nabarmendu zuen abeslaria funtsezkoa izan zela fadoa berritzeko. "Ibilbide luzea izan zuen, eta fadoa berritzeko funtsezko ahotsa izan zen Mísia, hain konbentzionalak ez ziren soinu eta ikuspegi berriekin esperimentatzeko beldurrik gabe. Mundu osoko musikariekin egindako kolaborazioen zerrenda zabala uzten digu, eta horrek bere moldakortasuna eta talentua erakusten du ", dio komunikatu ofizialak, tokiko hedabideen arabera.

Bere disko berrienak, 'Pura Vida' (2019) eta 'Animal Sentimental' (2022), bere gaixotasunaren aurkako borrokaren erdian jaio ziren. Lehena, euforia une batean, ia sendatuta zegoela uste zuenean, eta bigarrena, izen bereko liburu autobiografiko batekin iritsi zena, borroka ez zela amaitu eta ez zela amaituko konturatu zenean argitaratu zen.

"AITZINDARIA ETA ESPIRITU ASKEA"

Susana María Alfonso de Aguiar Porton jaio zen 1955eko ekainaren 18an, baina Mísia izenez ezagunagoa izan zen. Izen hori 1872an San Petersburgon jaiotako jatorri poloniarreko musa paristar baten biografia irakurtzean maitemindu zen.

Mimiak bere familiako artisten hirugarren belaunaldia ordezkatzen zuen, ama eta amona, hurrenez hurren, musika klasikoko dantzaria eta music-halleko eta burlesqueko artista izan baitziren.

Abeslaria aitzindaritzat zuen bere burua, espiritu asketzat; izan ere, nerabezaroan fadoak berarentzat suposatu zuen errebelazioa ahaztu gabe, Lisboara itzuli zen erabaki batekin: "bere" fadoa abestea, eta, beraz, generoa berrasmatzeari ekin zion.

Bere lehen arrakastak atzerrian izan ziren, batez ere Espainian eta Japonian bereziki, ondoren Frantziara eta Alemaniara hedatzeko, eta hortik, mundu osoan zehar, munduko eszenatoki garrantzitsuenetan fado abestu zuen nazioarteko karrera bat landu zen.