Epaile batek ostegun honetan ebatzi duenez, Googlek legea hautsi du publizitate digitalaren teknologiaren industrian duen nagusitasuna sendotzeko, eta, hala, AEBko Justizia Sailari eman dio garaipena, titan teknologikoaren aurkako monopolioaren aurka.
"Demandatzaileek frogatu dute Googlek nahita parte hartu duela lehiaren aurkako ekintza batzuetan, editoreentzako iragarki zerbitzarien merkatuetan botere monopolistikoa eskuratu eta mantentzeko eta webgune irekiko publizitate grafikorako iragarkiak trukatzeko ", irakur daiteke Leonie Brinkema epailearen epaian.
Dokumentu legalak adierazten du, halaber, hamarkada batez baino gehiagoz, Googlek editoreentzako iragarki zerbitzaria eta iragarkien trukea lotu dituela kontratu politiken eta integrazio teknologikoaren bidez, eta horri esker, bi merkatu horietan duen botere monopolistikoa ezarri eta babestu ahal izan duela.
Justizia Sailak eta estatu talde batek salaketa jarri zuten Googleren aurka, argudiatuz webgunean publizitate teknologian zuen monopolioak aukera ematen ziola prezio altuagoak kobratzeko eta salmenta bakoitzean partaidetza handiagoa lortzeko.
Bitartean, Googlek hiru asteko epaiketan argudiatu zuen AEBetako gobernuak zuen merkatuaren ikuspegia ez zela errealitatean oinarritzen, eta bere tresnek editoreei eta iragarleei diru-sarrerak sortzen laguntzen dietela.
Gaurko erabaki judiziala Googlek eta Justizia Sailak datorren astean Washington Hirian, beste auzitegi federal batean, Google Searchen monopolioagatiko epaiketaren bigarren faseari aurre egin baino lehen iritsi da.
Google ez da Justizia Sailari aurre egin behar dion konpainia teknologiko bakarra, Apple-ek ere salaketa jaso baitu, esanez trabak jartzen dizkiela kontsumitzaileei gailuak eta softwarea uzteko.
Merkataritzako Batzorde Federalak Amazon auzitara eraman du, enpresa txikiei presioa egitea leporatuz, eta Meta, Instagram eta WhatsApp erostean aurkariak kanporatzeagatik.
Metaren aurkako epaiketa aste honetan hasi da AEBko hiriburuan.