NASAk Marten duen Ingenuity helikopteroak 50. hegaldia osatu zuen Marten apirilaren 13an, eta 322,2 metro bidaiatu zituen, 145,7 segundoan, 18 metroko hegaldi errekorrera.

Misioaren erregistro-liburuan 50. hegaldia du, eta Ingenuityk 800 metroko zabalerako Belva kraterretik gertu lurreratu zuen. Hegaldi horren bidez, Lurreko kontrol-taldeak beste hegaldi bat egin nahi du, Jezero kraterraren "Fall River Pass" eskualdea esploratu aurretik.

Ingenuityk planeta gorrian lur hartu zuen 2021eko otsailean, NASAren Mars Perseverance roveraren sabelarekin batera, eta laster markatuko du 2021eko apirilaren 19an egin zuen lehen hegaldiaren bigarren urteurrena. Bost aldiz baino gehiagotan hegan egingo lukeen teknologia-erakustaldi gisa diseinatu zen helikopteroa, eta beste planeta batean hegaldi kontrolatua eta propultsatua posible zela frogatzeko asmoa zuen. Baina Ingenuityk igurikimenak gainditu eta eragiketen erakustaldi bihurtu zen, NASAren esanetan.

Ingenuity aireratzen den bakoitzean, eremu berri bat estaltzen du, eta ikuspegi bat ematen du, aurreko planeta-misio bakar batek ere lortuko ez lukeena. Helikopteroaren irudiek erakutsi dute hegazkinak esploratzaile aurreratu gisa erabil daitezkeela etorkizuneko planeta-espedizioetarako, eta, gainera, erabilgarriak izan direla Pertseverance taldearentzat.

Helikopteroaren mugak probatzean, ingeniariek Marterako etorkizuneko helikopteroen diseinuetan lan egiten duten ingeniariek erabil ditzaketen hegaldi-datuak biltzen dituzte. Horren barruan sartzen dira Mars Sample Return kanpainak proposatutako laginak berreskuratzeko helikopteroak diseinatzen dituzten pertsonak.

Urtarrilaren 19an Jezero kraterraren zoruko muga lau samarrak utzi zituenetik, Ingenuityk 11 aldiz egin du hegan, abiadura- eta altitude-errekor berriak ezarrita --6,5 metro segundoko eta 18 min - bidean.

Neguko hotz handia eta eskualdeko hauts-gertaerak (eguzki-izpiak helikopteroaren eguzki-panelera iristea eragotz dezaketenak) gutxitu egin diren arren, Ingenuityk hibernatzen jarraitzen du gauez. Ondorioz, roverreko helikopteroen oinarrizko estazioak helikopteroaren seinalea bilatu behar du goizero, Ingenuity esnatzeko aurreikusitako orduan. Eta helikopteroa hegan doanean, lur malkartsu eta ezezagun batean nabigatu behar du orain, arriskuez inguratuta egon daitezkeen lekuetan lurreratuz.

Eremu desafiagarriagoei aurre egiteaz gain, Ingenuity maizago ibiliko da hurrengo egunetan, helikopteroak rover-aren belarri elektronikoaren eskura egon behar baitu. AutoNabigazioa gaitasunarekin, Perseverance egunero ehunka metro egin ditzake.

"Ingenuity Pertseverance-n oinarritzen da, haren eta JPLko misioko kontrolatzaileen arteko komunikazio-errele gisa jarduteko", esan zuen Josh Andersonek, eragiketa-buruak, jakinarazpen batean. "Roverra gehiegi aurreratzen bada edo muino baten atzean desagertzen bada, komunikazioak gal ditzakegu. Talde mugikorrak lana eta ordutegia ditu. Beraz, nahitaezkoa da Ingenuity egunean izatea eta ahal den guztietan buruan egotea".

"Foel Drygarn" esplorazioa amaitu berri du Perseverancek. Silize hidratatua (interes astrobiologiko handikoa) izan dezakeen helburu zientifikoa da Foel Drygarn. Gaur egun, Belva kraterraren ikuspegi panoramikoa eskainiko duen "Monte Julian"-era doa.

Erabiltzeko prest dauden osagai askorekin eraiki da Ingenuity, telefono adimendunen eta kameren prozesadore gisa. Orain, Lurreko 23 hilabete ditu, eta espero duen bizitza baliagarritik 45 hegaldi. Helikopteroak 89 minutu eta 11,6 kilometro baino gehiago egin ditu hegan.

"Lehen aldiz hegan egiten dugunean, bost hegaldi lortuko genituelakoan gaude", esan zuen Teddy Tzanetosek, JPLko Ingenuity taldeko buruak. "Gure teknologia-erakustaldia % 1.250 amaitu zenetik espero genuen metatutako hegaldi-denbora eta hegaldi-distantzia % 2.214 gainditu ditugu".