Euskal Sagardoa jatorri-deiturak 2020ko uztako sagardoa aurkeztu du Donostian

Uzta txikia izan da kopuruz 2020koa, guztira, 1,2 milioi litro Euskal Sagardo ekoiztu dira bertako 2 milioi kilo sagarrekin

09.06.2021 | 13:50
2020ko Euskal Sagardoaren aurkezpena, Donostian, asteazken honetan.

Euskal Sagardoa jatorri-deiturak 2020ko uztako sagardoa aurkeztu du gaur, ekainak 9, Donostiako Miramar Jauregian. Euskal Sagardoko kide diren 48 sagardotegien 70 produktu aurkeztu dituzte

Euskal Sagardoa jatorri-deituraren koordinatzaile Unai Agirrerekin batera, prentsaurrekoan jatorri-deitura sustatzen duten erakunde publikoetako ordezkariek parte hartu dute: Bittor Oroz, Eusko Jaurlaritzako Nekazaritza, Arrantza eta Elikadura Politikako Sailburuordea, Xabier Arruti (Gipuzkoako Foru Aldundiko Landa Garapeneko Zuzendaria) Arantza Atutxa (Bizkaiko Foru Aldundiko Nekazaritzako zuzendaria); Oihana Gancerain, Gipuzkoako Sagardogilea eta Euskal Sagardoa jatorri-deiturako presidentea; Jose Antonio Zamalloa eta Juanjo Peciña, Bizkaia eta Arabako sagardogileak eta Euskal Sagardoa Jatorri-deiturako kideak; Felix San Sebastian sagargilea eta Euskal Sagardoa jatorri-deiturako zuzendaritzako kidea eta Olatz Mitxelena, Sagardoa Routeko koordinatzailea eta Euskal Sagardoa Jatorri-deiturako kidea. Halaber, bertan egon dira Gipuzkoako Ostalaritza Elkarteko ordezkariak,distribuzio kanaleko ordezkariak eta sagargile zein sagardogileak.

Euskal Sagardoa osatzen duten Gipuzkoa, Bizkaia eta Arabako 48 sagardogileen 70 sagardo aurkeztu dira, 250 sagargileren sagarrekin eginak, guztiak desberdinak eta bakoitza bere nortasunarekin. Uzta txikia izan da kopuruz 2020koa, guztira, 1,2 milioi litro Euskal Sagardo ekoiztu dira bertako 2 milioi kilo sagarrekin, aurreko urtearen hirutik bat. Izaera handiko sagardoak dira nagusiki, mamitsuak ahoan eta iraupen luzekoak.

Baina sagardotegi eta sagardo bakoitzak ditu bere berezitasunak. Bide horretan, gauza bereziak merkaturatzen ari dira Euskal Sagardoa Jatorri Deiturako sagardogileak: lursail jakineko sagardoak, sagar mota jakinekoak, kriantzakoak, egurrean paseak eta abar.

Aurtengo uztak horrelako proposamenak merkaturatzeko aukera handia eman du. Jatorri-deitura urte askotako lanaren emaitza eta etorkizuneko apustua dela nabarmendu dute sustatzaileek, erakunde publikoek eta sagar eta sagardo sektoreak elkarlanean osatzen dute. Euskal Sagardoa zigilua daramaten sagardoek bi ezaugarri nagusi dituzte: %100 bertako sagarrarekin eginak dira eta kalitate-bermea dute.

Azken hilabeteak gogorrak izaten ari dira sagardo sektorerako eta ostalaritzaren geldialdiarekin eta sagardotegien murrizketekin, sagardo guztia saldu ezinda gelditu dira sagardotegirik gehienak. Hala ere, udara on baten esperantza bada sektorean, neurriak lasaitu heinean, ostalaritzak lan gehiago egingo baitu eta terrazatan, kanpoaldean nahiz etxeetan sagardo kontsumoak gora egingo du berriz ere. Sektorea ez dago geldirik eta egoera zail hauetan ere aurrera egiteko pausoak eman eta bitartekoak jartzen ari da, gauzak poliki-poliki hobetzen joango direnaren esperantzan.

HikNik kanpaina

Udarako kontsumoa bultzatzeko HikNIk kanpaina jarriko du martxan Euskal Sagardoak. Espazio zabaletan, Euskal Sagardoarekin batera, bertako produktuez gozatzeko gonbita: "Hik jatekoa, Nik Euskal Sagardoa" lelopean.

Labeldun produktuez osatutako errezeta laburrak banatuko dira ekitaldi, supermerkatu eta tabernetan, Euskal Sagardoaren inguruko informazioarekin batean.

Parrilaren sekretu guztiak argituko dira bertan: sua nola egin, produktuak nola erabili, gehigarriak nola egin. Lagunartea eta Euskal Sagardoa. Aire librean gozatzeko plan paregabea.

Euskal Sagardoa 2016ko uztarekin sortu zen eta urte guzti hauetan ibilbide luzea egin du, bai sagastien eta produktuaren kalitateari begira eta baita merkaturatzeari begira ere. Lehen urteetan distribuzio antolatuan posizionatzeko lanak eman zituen fruituak eta gaur egun buru belarri HORECA kanalean posizionatzeko lanean ari gara. Horri begira planifikatu ziren 2020 eta 2021 urteak, baina Covid19ak eragindako egoerak, gauzak moldatu arazi dizkio Euskal Sagardoari.

Horrez gain, sagastietan ere lan handia ari da egiten sektorea, sagardotegietako lan guztia sagastietan hasten baita: kalitatezko lehengaiak emango digu kalitatezko produktua egiteko aukera. Bide horretan, uzta orekatuagoak lortu eta sagarraren kalitatea bermatzeko hainbat proiektutan sartua dago buru belarri: bakanketa, interpolinizazioa edo lurraren lanketa besteak beste.

Agerraldiaren amaieran 2020ko uztako sagardoa dastatzeko aukera izan dute bertaratutakoek, Mikel Garaizabal summillerraren eskutik.

Sagardotegi denboraldi ez ohikoa

Aurtengoa ez ohizko sagardotegi denboraldia izan da, Covid19ak eragindako murrizketak direla eta. Sagardotegiek aforo murriztuak izan dituzte,bazkariak bakarrik eman dituzte eta kontsumoa mahaian egin da, uzta berria dastatzeko botila garden edo pitxarrak erabilita. Sagardotegi Denboraldi honetarako egokitutako protokolo zehatza eta eraginkorra izan du sektoreak. Denboraldi zaila izan bada ere, bezeroak oso ongi erantzun du, eta egoera berri honetara ere egokitu da, estimatuaz ondo landutako eskaintza berezi batean sagardo berriari eman zaion protagonismo berria, mahaira ekarrita. Orain, bukatu da sagardotegi denboraldia etazenbaitsagardotegik ateak itxiko dituzte datorrendenboraldira arte. Beste hainbatek, ordea, ateak irekiko dituzte Udarako denboraldian eta bertan Euskal Sagardoak botilan izango du presentzia. Uda garaian sagardotegietara egiten diren bisita gidatuek gora egiten dute, eta geroz eta gehiago dira eskaintza honen partaide direnak.

Uda garaian, berezitasunak

Bisita gidatuak, dastatze bereziak, beste baliabide batzuetara bisita eta ondoren sagardotegian otordua... Eskaintza honen dibertsifikazioan lanean buru-belarri ari da sagardo mundua. Profesionaltasuna eta bertakoaren balioa dira eskaintza honen oinarria, eta baita erreserbak egiteko edo sagardoa erosteko aukera berriak ere: mahaia automatikoki erreserbatzeko aukera eta sagardo botilaren online salmenta. Euskal Sagardoa Route sektorearen agentziak eskaintzen dizkio tresna hauek sagardo sektoreari eta Euskal Sagardoari.

Galera handiak

Beste hainbat sektoretan bezala, galera handiak izan ditu Sagardo Sektoreak 2020ko martxoaz gero. Ostalaritzako sagardo salmenta eta sagardotegiko bisiten jaitsierarekin 20 milioi €-ko galerak izan ditu orain arte. Hala ere, dendetan, etxetik zuzenean, nahiz on-line salmentak asko igo dira eta horrez gain, sagardotegietara inguratu den jendeak ere asko gozatu du aurten sagardoarekin. Horrek esperantza handiak eman dizkio sektoreari, bertakoaren eta kalitatearen alde egiten ari den apustuak, etorkizun oparo bat eskainiko duela seguru.

anteriorsiguiente
noticias de noticiasdegipuzkoa