- Nestor Basterretxea eskultorearen Izaro lanaren ibilbide sortzailea erakutsiko digu Eusko Legebiltzarrak, hainbat material eta obratan zehar. Erakundearen ikurra da Izaro, eta 1983az geroztik du osoko bilkuren aretoa.

Atzo aurkeztu zen erakusketa, eta honako hauek osatzen dute: artistak lan hau sortzeko prozesuan landutako aurretiazko zirriborroak eta marrazkiak, hainbat dokumentazio (argazkiak, prentsa-ebakinak, erreplikak, bertsioak eta bere irudiaren aplikazioak). Material horiekin batera, Bermeoko eskultorearen garai bereko lanak ere ikus daitezke, Bilboko Arte Ederren Museokoak bezalakoak, eta beren eskultura-metodoa ulertzeko balio dute, industria-diseinuarekiko eta -ekoizpenarekiko interesaren eraginpean.

Aurkezpen-ekitaldian, erakusketako komisarioak, Peio Agirrek, azpimarratu zuen Izaro “ohiz kanpoko” lana dela, bizitza politikoan “erdiko gunea” duen bakarretakoa baita, legegile baten “ikurra eta logotipoa” baita. Gogoratu behar da eskultura hau Eusko Legebiltzarreko eztabaida politikoen buru dela 1983tik, erakunde honen sinboloa diseinatzeko deitutako lehiaketa publikoan 22 proposamenen artean aukeratu ondoren. Eskultura, haritzezko zurezko pieza trinkoa, zuhaitz bat irudikatzen du eta elizateetako zuhaitzen azpian adosteko eta legeak egiteko tradizioa gogorarazten du. Basterretxeak Hondarribiko zerrategi batean osatu zuen, Frantziako haritz batetik abiatuta. Bertan, Gernikako zuhaitz zaharraren jatorrizko piezak sartu ziren.

Ganberako lehendakariak, Bakartxo Tejeriak, gogorarazi zuen erakusketa 1980ko martxoaren 31n erakundea Gernikako Batzar Etxean eratu zeneko 40. urteurrenean kokatzen dela, eta, beraz, “lehen parlamentu” horren “aintzatespena” dela, Basterretxeari “gorespena” emateaz gain.