Korrika, 1980tik Euskal Herrian euskararen alde egiten den ekitaldirik handienak, bere karbono-aztarna kalkulatu du lehen aldiz. 23. edizioan, ingurumen-azterlan bat egin zen, Lander Crespo kliman adituak gidatuta. Bertan, inpaktu handiena sortzen duten faktoreak aztertu ziren, eta garraioak izan zuen isurketen % 69ren ardura nagusia.

Korrikaren amaiera ekitaldia karbono-aztarnari gehien laguntzen dion ekitaldia da, batez ere joan-etorrietarako ibilgailu pribatuak eta autobusak erabiltzen direlako. Garraiobide horiek distantzia luzeetan milaka parte-hartzaile biltzen dituzte, eta azken ekitaldiaren emisio guztien % 74 sortzen dute, Korrikak sortutako emisio guztien % 55.

ISO 14067 arauaren arabera egindako azterlanak, halaber, salmenta-produktuak, arropa kasu, isurien % 19 direla identifikatu zuen, baina beste faktore batzuk, hala nola elektrizitatearen eta uraren kontsumoa edo eduki digitalaren ekoizpena, ez ziren sartu egungo analisian.

Murriztea

Datozen edizioetan Korrikaren ingurumen-inpaktua murrizteko irtenbide gisa, txostenak garraio-logistika hobetzea eta produktuen ekoizpena optimizatzea proposatzen du.

Crespok Korrikaren emisioak beste ekitaldi jendetsu batzuekin ere alderatu zituen, ekitaldiak ia milioi bat pertsona erakartzen dituen arren, bere karbono aztarna New York, Madril eta Sevillako maratoiena baino txikiagoa dela aurkituz.

Ane Elordi, Korrikaren arduradunak, "euskararen oihartzuna, zango nekatuak eta oroitzapen gozoak Korrikak utziko duen aztarna bakarra izatea" espero du.