2040rako kamioien eta autobusen emisioak %90 murriztea erabaki du EBk
Ibilgailu horiek dira EBko errepideko garraioak sortzen dituen berotegi-efektuko gasen %25 baino gehiagoren erantzuleak.
Europako Kontseiluak eta Parlamentuak akordio bat sinatu dute ostegun honetan ibilgailu astun berrien CO2 emisioak murrizteko, 2040an kamioien eta autobusen emisioak %90 murrizteko helburua barne, izan ere, sektore hori da EBko errepideko garraioak eragindako berotegi-efektuko gasen emisioen %25 baino gehiagoren erantzulea.
Bi erakundeetako negoziatzaileek baliozkotu egin dute Europako Batzordeak proposaturiko bidea, 2030-2034 aldian %45 eta 2035-2039 bitartean %65 murrizteko tarteko helburuekin, 2040an %90era iritsi arte (2019ko mailekiko). Helburu horiek 7,5 tonatik gorako kamioi astunei eta autobusei aplikatuko zaizkie.
La UE acuerda reducir las emisiones de la industria, la minería y de la cría intensiva de pollos y cerdos
Hala ere, erregelamenduan CO2 murrizteko ezarritako helburuetatik salbuetsiko dira ekoizle txikiak eta meatzaritzan, basogintzan eta nekazaritzan erabiltzen diren ibilgailuak, indar armatuak eta suhiltzaileen zerbitzuak erabiltzen dituzten ibilgailuak edo babes zibilerako, ordena publikorako eta osasun arretarako erabiltzen direnak.
Behin-behineko akordioa oraindik ere bi erakundeek formalki onartu behar dute indarrean jarri aurretik, eta araudiaren aplikazio-eremua ibilgailu profesionaletara ere zabaltzen du, hala nola zabor-kamioietara edo hormigoi-kamioietara hurrengo fasean (2035); Batzordeak, berriz, aplikazio-eremuan kamioi txikiagoak, 5 tonatik beherakoak, sartzeko aukera aztertuko du.
Proposatutako zuzenketak %100eko emisiorik gabeko helburua ezarri du hiriko autobusentzat, eta, aldi berean, kategoria horretarako %90eko tarteko helburua ezarri du 2030ean.
Hala ere, legegilekideek erabaki dute hiriarteko autobusak helburu horretatik salbuestea eta ibilgailu astun horiek autokarretarako helburu orokorren esparruan kokatzea.
Batzordeak 2027an berrikusiko ditu helburuen gaineko erregelamendu aldatuaren eraginkortasuna eta eragina, hasieran proposatutakoa baino urtebete lehenago, eta, ebaluazio horretan, Bruselak karbono-zuzenketako faktore batek (CCF) ibilgailu astunen sektorean emisiorik gabeko mugikortasunerako trantsizioan duen zeregina ebaluatu beharko du.
Temas
Más en Unión Europea
-
Atropello múltiple en Copenhague: cinco heridos al perder un anciano el control de su coche
-
Al menos tres muertos en un tiroteo en el centro de la ciudad sueca de Uppsala
-
Von der Leyen busca un "corto encuentro bilateral" con Trump en el funeral del Papa
-
Un adolescente apuñala mortalmente a una alumna y deja tres heridos en un instituto de Nantes