Euskal Sagardoaren Ibilbideko upeltegietako bisita gidatuen erreserbak %28 igo dira 2025eko denboraldian; mahaiko online erreserbak, berriz, %37 igo dira, eta edari horren salmenta Internet bidez %9.
Jakes Agirrezabal Turismo eta Merkataritza sailburuordeak, Nora Beltrán de Otarola Elikagaien Kalitate eta Sustapenerako zuzendariak eta Xabier Arruti eta Azahara Domínguez foru diputatuek parte hartu dute prentsaurrekoan.
Gipuzkoako 12 sagardotegi
Gipuzkoako hamabi sagardotegik -Astigarragako hiruk, Hernaniko bik, Andoaingo bik eta Aduna, Donostia, Irun, Usurbil eta Zeraingo batek- bisita gidatuak eskaintzen dituzte gaur egun, bazkari tradizional batez laguntzeko aukerarekin, baina baita familientzako sagar zuku tailerra eta herri kirol txapelketa ere, talde eta enpresentzat pentsatua.
Balantze positiboa
Sektoreak amaitu berri den txotx denboraldiaren balantze positiboa egin du. Bertan, bezero nagusiak euskal herritarrak eta beste autonomia erkidego batzuetatik etorritakoak izan dira, eta zifra horiek kontrastatzen dute 2024an kanpainatik kanpo lortutakoekin, non bi heren baino gehiago (%68 ) Frantziatik (%25), Estatu Batuetatik (%18), Erresuma Batutik eta Irlandatik (%11) eta beste herrialde batzuetatik (%14) etorri baitziren.
Kasu honetan, tokiko bezeroak %12 izan ziren, eta Espainiako gainerakoak %20, Euskal Sagardoak ohar batean jakinarazi duenez, uda garaian sagardotegien %50 irekita daude.
Aurten ere pandemiarekin hasitako joerari eutsi zaio, eskaera gehienak larunbaterako eta ostiral eguerdirako izan baitira. Igandeetan txanda berean irekitako sagardotegiek "mugimendu handia" izan dute.
40 eta 60 urte bitartekoak
Bezeroen artean, 40 eta 60 urte bitarteko pertsonen adin-tartea da nagusi, baina nabarmentzekoa da larunbat gauetan 18 eta 35 urte bitarteko bezeroen kopuruak gora egin duela.
Eusko Jaurlaritzako Elikagaien Kalitate eta Sustapeneko zuzendariak "Gipuzkoan Sagardoaren Ibilbideak muztioen eta sagardoen kontsumoa urteko edozein sasoitan zabaltzeko eta sustatzeko duen sustapen-balioa" azpimarratu du, "txotx denboralditik harago".
Esan du administrazioek, ostalariek eta ekoizleek jakin behar dutela sagardoa "leku eta ekintza guztietan" sustatu beharreko produktua dela.
"Eskaintza sagardoaren benetakotasunean eta kalitatean oinarritzen da, eta hori zaindu behar dugu, hori baita bisitak eta erosketak arrakastaz egiteko gakoa", azpimarratu du, bere sailak ohar baten bidez jakinarazi duenez.